Nowe inwestycje Skanska w Polsce
Trasa średnicowa na Śląsku, Skanska S.A.
Nowa trasa średnicowa na Śląsku, Skanska S.A., 2015. Odcinek G1 o długości 2,8 km. Trasa prowadzi od ul. Kujawskiej w Gliwicach do granicy z Zabrzem. Na tym odcinku powstało 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz największy węzeł drogowy na trasie średnicówki – skrzyżowanie z autostradą A1. Węzeł w kształcie koniczyny tworzą cztery łącznice i most biegnący ponad autostradą i rzeką Kłodnicą. Długość wszystkich dróg na wiadukcie razem z łącznicami to blisko 4 km. Teren, na którym zbudowano obiekt jest podmokły, dlatego w celu jego umocnienia wbito pale o łącznej długości 10 km
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Zajezdnia w Głogowie
Zajezdnia MPK w Głogowie - inwestycję o wartości 14,2 mln zł netto zrealizowała Skanska na zlecenie głogowskiej Komunikacji Miejskiej. W skład zajezdni wchodzi budynek administracyjno – dyspozytorski, budynek halowy stacji obsługi autobusów przeznaczony głównie do serwisowania pojazdów, z pięcioma stanowiskami napraw i myjnią autobusową oraz stacja paliw. W ramach inwestycji wykonane zostały również: droga dojazdowa do obiektu z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych, place manewrowe, drogi przejazdowe, miejsca postojowe dla autobusów, samochodów gospodarczych oraz technicznych, chodniki. Łączna powierzchnia zabudowy inwestycji wynosi ok. 1,5 tys. m², natomiast powierzchnia dróg i parkingów – 9,8 tys. m²
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
SKANSKA - torowiska na Śląsku
Skanska zmodernizowała tramwajową trasę linii numer 15 łączącą Katowice i Sosnowiec. Wartość inwestycji na torowiskach wzdłuż ulic Sobieskiego i Sosnowieckiej wyniosła 27,5 mln zł netto. Została ona zrealizowana na zlecenie Tramwajów Śląskich. W ramach modernizacji torów na granicy Katowic i Sosnowca powstało dwutorowe torowisko. Łącznie Skanska położyła 2 200 m nowych torów. Przy budowie toru tramwajowego została wykorzystana maszyna do układania betonu, która tworzy nawierzchnie betonowe na drogach, chodnikach i ścieżkach rowerowych. W tym przypadku maszyna ta została zaadoptowana do wykonania płyty betonowej pod układanie szyny tramwajowej torowiska. Po wykonaniu nawierzchni możliwe było ułożenie szyny bezpośrednio w rowkach, na całej długości torowiska. Nie było tu potrzeby układania płyt drogowych, gdyż jest to jeden monolit układu torowo-drogowego. Po raz pierwszy w Polsce zadanie to zostało zrealizowane maszyną, która wykonuje ciągłe betonowanie na całym odcinku. Poprawiło to trwałość oraz przyspieszyło budowę torowiska.
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Termy Bolesławiec, Skanska
Termy Bolesławiec, Regionalne Centrum Rekreacyjne. Prace remontowe i modernizacja zabytkowego obiektu. Zakończenie prac 2015. Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Skanska
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Terminal lotniska w Pyrzowicach
Terminal przylotowy w MPL Katowice w Pyrzowicach - Skanska zbudowała nowy terminal przylotowy C w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Inwestycja, obejmująca również rozbudowę lotniskowego parkingu, została zrealizowana na dwa miesiące przed planowanym zakończeniem prac. Nowy terminal powstał w sąsiedztwie terminalu B. Wizualnie, od strony parkingu obiekt jest lustrzanym odbiciem istniejącego terminalu A, ze szklaną fasadą. Nowa hala wraz z bagażownią to oddzielny 1-kondygnacyjny budynek o długości 156 m, szerokości 45,5 m i wysokości ok. 8 m, którego powierzchnia użytkowa wynosi 7 tys. m². Większość powierzchni nowego terminalu zajmuje hol odbioru bagażu z karuzelami oraz miejsca do odprawy paszportowej. Pozostałą powierzchnię wypełniają biura Służby Celnej, Straży Granicznej, pomieszczenia dla firm obsługujących terminal przylotowy oraz bagażownia wraz z technologią. Inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość terminali pyrzowickiego lotniska do 6 mln pasażerów rocznie oraz poprawi komfort i sprawność ich obsługi
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Trasa średnicowa w Toruniu, Skanska S.A.
Drogowa Trasa Średnicowa w Toruniu – wykonany przez Skanska drugi odcinek Trasy Średnicowej Północnej obejmuje fragment od trasy mostowej w osi ul. Wschodniej do ul. Grudziądzkiej. Prace trwały 16 miesięcy. Wartość inwestycji wyniosła ok. 95 mln zł netto. W ramach inwestycji wybudowany został 3-kilometrowy odcinek drogi (droga główna ruchu przyspieszonego) z dwupasmową jezdnią, która biegnie na odcinku od ul. Grudziądzkiej do węzła drogowego w ciągu ul. Wschodniej do włączenia w ulicę Marii Skłodowskiej-Curie, którą została również przebudowana. Dla pieszych zostały wybudowane chodniki (4 km), a dla rowerzystów ponad 3,5 km dróg rowerowych. Największym obiektem na średnicówce jest estakada długości 454 m, wysokości w najwyższym miejscu 14 m i szerokości całkowitej 18,6 m
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Modernizacja śluzy Rudziniec na Kanale Gliwickim, Skanska S.A.
Modernizacja śluzy Rudziniec na Kanale Gliwickim, 2015, Skanska S.A. Prace na śluzie w Rudzińcu obejmowały remont północnej i południowej komory śluzy. Skanska przebudowała i wyremontowała w tym obiekcie awanporty, komory śluzy oraz zajęła się rekonstrukcją betonów głów dolnych i górnych wraz z dnem śluzy. Wykonała również remont części podziemnej i nadziemnej budynku sterowni oraz pięciu maszynowni zlokalizowanych na głowach śluzy. Powstała nowa konstrukcja komory wlotowej wraz z kanałem obiegowym i dwa pomosty w awanporcie dolnym umożliwiające załogom zejście na ląd z punktami poboru wody i energii. Roboty objęły ponadto remont elementów konstrukcji umożliwiającej śluzowanie wraz z istniejącymi mechanizmami napędowymi. Wyzwaniem była praca na czynnym obiekcie, bowiem prowadzone prace modernizacyjne nie mogły uniemożliwiać żeglugi po Kanale Gliwickim. Harmonogram robót został tak logistycznie zaplanowany, żeby żegluga mogła się odbywać jedną komorą
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Remont i modernizacja śluzy Kłodnica
Śluza Kłodnica w Kędzierzynie–Koźlu to pierwsza z sześciu śluz na Kanale Gliwickim, a zarazem jeden z największych tego rodzaju obiektów hydrotechnicznych w Polsce, z wysokością spiętrzenia wody sięgająca 10 metrów. Prace, których głównym wykonawcą była Skanska, obejmowały remont komory północnej śluzy wraz z modernizacją, mającą na celu zastąpienie dotychczasowych rozwiązań nowymi technologiami. Mechaniczne elementy napędu segmentu oraz zasuwy zostały zastąpione hydrauliką siłową. Śluzowanie odbywa się teraz poprzez nowoczesny pulpit sterowniczy wyposażony w odpowiedni system komputerowy, do którego automatycznie przekazywane są informacje na temat m.in. poziomów wody dolnej, wody w komorze oraz wody górnej. Śluza Kłodnica przedstawia istotną wartość historyczną. Dlatego też Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zachował wybrane elementy wyposażenia śluzy, które zostały wyeksponowane na terenie obiektu
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Nowy kompleks sportowo- rekreacyjny w Olsztynie
Nowy kompleks sportowo-rekreacyjny w Olsztynie nad jeziorem Krzywe. W ramach nowej inwestycji wybudowane zostały nowe pomosty, hangary, amfiteatr, wykonano także ścieżki rowerowe i spacerowe. Generalnym wykonawcą nowej inwestycji była firma Skanska. Inwestycja na zlecenie Urzędu Miasta Olsztyna infrastrukturę sportowo-rekreacyjną kosztowała 26 mln zł brutto
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Droga wojewódzka Brzesko-Koszyce, Skanska S.A
Droga wojewódzka DW 768 Brzesko-Koszyce, Skanska. Skanska zrealizowała 4,3 km odcinek, od węzła autostradowego A4 w Brzesku do Mokrzysk (ul. Zagrodzka). Inwestycja kosztowała blisko 33 mln zł brutto. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej posiada jedną jezdnię i dwa pasy ruchu o łącznej o szerokości 7 m. Powstały tu m.in. obustronne pobocza, drogi serwisowe, rowy, urządzenia bezpieczeństwa ruchu i zatoka do ważenia pojazdów. Pod drogą znajduje się przejścia dla średnich zwierząt, płazów i małych zwierząt. W ciągu nowej drogi zbudowano skrzyżowania z istniejącymi drogami lokalnymi oraz dwa ronda. Skanska wykonała także most drogowy nad rzeką Uszewka, wiadukt drogowy nad drogą gminną (ul. Trakt Królewski) oraz mury oporowe na dojazdach do ww. obiektów. W związku z inwestycją zmienił się przebieg dróg poprzecznych – kilku dróg leśnych, ulic Rolnej i Stanisławskiej. Na nowej drodze wojewódzkiej z Brzeska do Mokrzysk Skanska wykonała przebudowę istniejących sieci i niezbędne oświetlenie. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 ,,Fundusze Europejskie dla Małopolski”
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku, Skanska S.A.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku, Skanska, 2015. Koszt nowej inwestycji to przeszło 35 968 000 zł
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Remont i modernizacja budynków AWF w Gorzowie, Skanska S.A.
Remont i modernizacja budynków AWF w Gorzowie, Skanska S.A. Dawny dom akademicki zmienił funkcję, będzie się w nim mieścić siedziba Wydziału Fizjoterapii AWF. Pięciokondygnacyjny obiekt, w którym znajdują się sale wykładowe, seminaryjne, specjalistyczne laboratoria, sale ćwiczeniowe dla fizjoterapii, w tym m.in. termoterapii, laseroterapii, kinezyterapii, elektroterapii, magnetoterapii i krioterapii oraz pomieszczenia biurowe dla kadry dydaktycznej. Skanska przejęła realizację inwestycji po poprzednim wykonawcy, który nie dokończył zadania
foto: materiały od firmy Skanska S.A.
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...