Nowe biuro Coca-Cola w Warszawie to królestwo coli. Jest wszędzie: w lodówkach, na ścianach, szybach, w salach konferencyjnych

2024-07-22 8:25

W tym biurze w Warszawie nie ma cienia wątpliwości, gdzie jesteśmy: wszędzie są butelki. Ściany wykończone są kapslami ułożonymi w kształt butelek, szafki w kuchni mają uchwyty w kształcie butelek, wzór butelek jest na przeszkleniach. Witamy w królestwie coli! Oto nowe biura Coca- Coli w Warszawie. To projekt Bit Creative.

Spis treści

  1. Biuro firmy Coca-Cola HBC w budynku Business Garden
  2. Układ funkcjonalny biura. Open space
  3. Huśtawki, zieleń, jadalnia i taras w biurze
  4. Sale konferencyjne z motywami napojów
  5. Kto odpowiada za te wnętrza?
  6. Zdjęcia. Tak wygląda biuro Coca - Coli w Polsce
Mercure Szczyrk Resort, powstaje gigantyczny hotel w górach

Przed wejściem do głównej siedziby firmy w Atlancie jest gigantyczny kapsel i otwieracz do butelek. A u nas? W tych wnętrzach świetnie poczują się ci, którzy kochają słodki napój i zawsze im go mało. Ale uwaga, istnieje obawa, że po miesiącu pracy tu już po niego nie sięgniecie. Wystarczy, że cola jest wszędzie dookoła. Gotowi?

Biuro firmy Coca-Cola HBC w budynku Business Garden

W Warszawie biura firmy rozlokowane zostało na 3 piętrach o łącznej powierzchni 5,5 tys. mkw. Inwestorowi zależało, by było ono funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy. Do współpracy przy projekcie wnętrza zaprosili więc architektów z pracowni BIT CREATIVE, których projekty doskonale oddają ducha marek, dla których są realizowane, zachowując przy tym swój indywidualny charakter.

We wnętrzach warszawskiej siedziby Coca - Cola HBC jej czołowe produkty zostały użyte jako elementy wystroju wnętrza. Przy wejściu znajduje się lada recepcyjna w charakterystycznym dla brandu kształcie „Wave”, który został powtórzony w formie dekoracyjnego oświetlenia i na podłodze. Lada eksponuje także czołowy napój firmy, poprzez wkomponowane w nie butelki Coca-Coli. Jest również zapowiedzią aranżacyjnych smaków i smaczków, które odnajdziemy na przestrzeni całego biura. Ściany wykończone kapslami ułożonymi w kształt butelek oraz logo Coca-Cola, szafki z uchwytami w kształcie butelek, czy też użyte kolory i liczne naklejki nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jesteśmy.

- Wyzwaniem było zaprojektowanie przestrzeni, która będzie wyróżniać się na tle biur z innych krajów. Kreatywne podejście do procesu projektowego pozwoliło nam na wypracowanie oryginalnych rozwiązań z zachowaniem balansu. Wystrój wnętrz pobudza pracowników do kreowania innowacyjnych pomysłów - opowiada architekt Jakub Bubel.

Układ funkcjonalny biura. Open space

Temu architekci z BIT CREATIVE poświecili sporo czasu i uwagi. Jest tu przestrzeń biurowa typu open space. Została zaprojektowane nie tylko wg bieżących potrzeb firmy i jej filozofii pracy, ale też tak, by mogła zmieniać się w przyszłości wraz z jej rozwojem i aktualnymi tendencjami.

Poszczególne przestrzenie, w tym miejsca pracy zarządu, zostały rozlokowane tak, by zachować ideę otwartości, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, także akustycznego. Stanowiska pracy są więc podzielone z myślą o maksymalnie 12-osobowych zespołach i oddzielone od siebie za pomocą wysokich przepierzeń. Podobnie jak wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki oraz meble, pomagają one utrzymać odpowiednią akustykę.

- Konkretne rozwiązania funkcjonalne, ergonomiczne i akustyczne pozwalają na poprawę jakości i komfortu stanowisk pracy. Element wystroju jest ważnym czynnikiem i pobudza walory kreatywne, ale pracownicy potrzebują odpowiedniego balansu między kreatywnymi a funkcjonalno-ergonomicznymi rozwiązaniami. Nowe biuro Coca-Cola HBC jest potwierdzeniem i odpowiedzią jak powinien wyglądać dialog w biurze między funkcją a designem – mówi architektka Anna Margoła.

Huśtawki, zieleń, jadalnia i taras w biurze

Pracownicy do swojej dyspozycji mają także wiele stref mniej formalnych, które czynią przestrzeń biurową bardziej przyjazną. Huśtawki, czy żywa zieleń sprzyjają relaksowi i pozwalają zaczerpnąć głębszego oddechu w trakcie pracy. Nie brakuje również przestrzeni do szybkich i luźnych spotkań sprzyjających integracji zespołów. Należą do nich małe i duże salki konferencyjne, kuchnie wraz z jadalnią oraz taras, który w sezonie letnim staje się wartością dodaną biura. Uwagę przyciągają budki w formie domków i kontenerów, gdzie można się wyciszyć w samotności.

Czytaj też:

Pracownia w dawnej stoczni. Jest tu nawet... samochód

Zlikwidowali gabinety, zrobili miejsce do drzemki. To biuro jest w Polsce

Biuro jak kawiarnia

Sale konferencyjne z motywami napojów

Wystrój salek konferencyjnych nawiązuje wystrojem do danego produktu marki Coca-Cola HBC. Większe sale konferencyjne, które znajdują się na każdym z trzech pięter są nazwane i zaprojektowane w nawiązaniu do flagowych produktów takich jak Cola-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Power Rade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu, czy Burn. Każda z nich urządzona została zgodnie z archetypem danego napoju. Stąd w sali "Monster", architekci postawili na dynamiczny wystrój. Stół zespawano z dwóch silników, do tego fotele dla graczy, charakterystyczne logo oraz grafiki na ścianach podkreślają jej odważny charakter. W pomieszczeniu "Horeca" na ścianach znajdują się historyczne wycinki z gazet czy grafiki na blachach. Salka "Adez", dzięki zamocowaniu stołu do sufitu tworzy efekt lewitowania. W sali "Kropla Delice" wykonano stół z naturalnego drewna i żywicy, zaś salka "Kraków" ma stół z charakterystyczną grafiką "Jesteśmy Stąd". Detale to bowiem jeden z mocniejszych punktów tego projektu.

Kto odpowiada za te wnętrza?

  • Inwestor: Coca-Cola HBC Polska
  • Lokalizacja: Business Garden, Warszawa
  • Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła
  • Zdjęcia: Fotomohito

Zdjęcia. Tak wygląda biuro Coca - Coli w Polsce

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej