Private Banking wg projektu Robert Majkut Design - galeria zdjęć!
Głównym założeniem projektu placówek Private Bankingu dla Alior Banku było rozwinięcie bardzo charakterystycznej mocno wyróżniającej się identyfikacji banku autorstwa White Cat Studio nagrodzonej prestiżową nagrodą Złote Orły 2008. Identyfikacja oparta jest na 3 podstawowych kolorach: bordowym, żółtym i białym oraz stylizowanej na starą rycinę – twarzy anioła. Jest to element tak charakterystyczny, że stał się punktem wyjścia do dalszych opracowań i rozwinięć graficznych, które są obecne w projekcie.
Obecna w projekcie linearność graficzna pojawia się nie tylko w przeskalowanym logo, dominującym w strefie recepcji, ale również jako charakterystyczny wzór na wykładzinie, potęgując efekt perspektywy w przestrzeni i nawiązując do efektów obecnych w znaku.
Autor: OLO STUDIO
Oprócz konsekwencji wizerunkowej, jej deklinacjom i rozwinięciom w koncepcji projektowej tego wnętrza projektant chciał nawiązać do szlachetnych wnętrz biurowych stylu lat 40-tych i 50-tych znanych z amerykańskich biur czasu prosperity i rozwoju gospodarczego w różnych kierunkach. Stąd też w projekcie obecność wielu nawiązań do wnętrz i elementów funkcjonujących w tamtej epoce, wchodzących już w skład klasyki design’u.
We wnętrzach dominuje czerń występująca w postaci tłoczonych tapet, fortepianowego lakieru w meblach i zabudowach, szkła lub skóry tapicerowanych mebli. Wszystko przetykane jest nitkami polerowanej stali, jedwabnych tapet w odcieniach miedzi oraz grubych szlachetnych wykładzin.
Całość części recepcyjnej wraz z poczekalnią dla klientów jest kontrastem między czarnym sufitem i ścianami, a wzorzystą bordową wykładziną. Ta dwukolorowość obecna również w wyposażeniu i materiałach o różnej strukturze i połysku przełamana została żółtą płaszczyzną podświetlanego logo, odbijającej się wielokrotnie w połyskujących akcentach wnętrza. Ciemny miedziany kolor jedwabnej tapety jest zmiękczeniem tego kontrastu i zapowiedzią kolorystyki obecnej w gabinetach.
Za antracytowym pół-przeziernym szkłem drzwi znajdują się gabinety w których dominuje połyskująca czerń ściany z rzeźbionym logo, rytmiczna kwadratowa ornamentyka stołu z klasycznymi meblami z lat 30 –tych ustawionymi na gładkiej wykładzinie w stonowanym kolorze identycznym z jedwabiem położonym na ścianach. Dodatkowym efektem w gabinecie jest rytmiczny biało-czarny sufit opisujący wnętrze, układającym jego symetrię.