Skysawa z wiechą. Konstrukcja wieżowca zakończona. Wirtualny spacer po biurowcu
Skysawa to kolejny wieżowiec, który powstaje w centrum stolicy. To flagowa inwestycja Polskiego Holdingu Nieruchomości (PHN). Wieża kompleksu aktualnie ma 40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości. Inwestor uruchomił też wirtualny spacer prezentujący inwestycję. Link w artykule.
Spis treści
- O inwestycji Skysawa
- Wirtualny spacer po biurowcu Skysawa
- Skysawa z certyfikatem BREEAM Interim
- Rusza budowa wieży i podziemnego przejścia do metra
- Szklano-aluminiowa fasada Skysawa w systemie Aluprof
- Kiedy zakończy się budowa kompleksu Skysawa?
- Wykonawca wieżowca Skysawa
- Gdzie powstaje wieżowiec Skysawa?
O inwestycji Skysawa
Inwestycja Polskiego Holdingu Nieruchomości będzie się składać z dwóch części: niższej, kaskadowej (od 4 do 9 kondygnacji) oraz 155-metrowej wieży. W inwestycji powstanie około 40 000 m² powierzchni do wynajęcia. Za projekt architektoniczny kompleksu biurowego Skysawa odpowiada biuro Projekt Polsko-Belgijska Pracownia Architektury.
Pierwszy budynek warszawskiego kompleksu biurowo-handlowego Skysawa osiągnął docelową wysokość we wrześniu 2020. Kompleks, mimo wszelkich przeciwności, powstaje bardzo szybko. Wszystkie kondygnacje naziemne budynku A zostały wybudowane w dziewięć tygodni.
Wirtualny spacer po biurowcu Skysawa
Polski Holding Nieruchomości uruchomił wirtualny spacer prezentujący powstający w Warszawie kompleks biurowy Skysawa. Całość można zobaczyć TUTAJ.
Skysawa z certyfikatem BREEAM Interim
Drugi budynek kompleksu biurowo-handlowego Skysawa, ponad 155-metrowa wieża, otrzymał certyfikat zrównoważonego budownictwa BREEAM Interim na poziomie Outstanding z wynikiem 93,6%. Jest to aktualnie najwyższa ocena zdobyta w Polsce w schemacie BREEAM International New Construction 2016.
BREEAM Interim to system oceny nowo powstających budynków, który świadczy, że inwestycja jest prowadzona w sposób zrównoważony, a powstały budynek będzie przyjazny środowisku i efektywny energetycznie. Inwestycja PHN została oceniona w 10 kategoriach obejmujących: zarządzanie procesem realizacji, zdrowie i dobre samopoczucie, wykorzystanie energii, lokalizację i transport, zużycie wody, materiały, odpady, wykorzystanie terenu i ekologię, zanieczyszczenia oraz innowacje. W trzech kategoriach tj. za zarządzanie procesem realizacji, transport i lokalizację oraz zużycie wody Skysawa otrzymała maksymalną liczbę punktów.
Rusza budowa wieży i podziemnego przejścia do metra
Równocześnie trwa budowa pierwszych kondygnacji naziemnych wieży (budynek B) oraz podziemnego przejścia, które połączy kompleks ze stacją metra Rondo ONZ. Wieża Skysawa będzie budowana w czterodniowym cyklu, dzięki zastosowaniu technologii trzonu samowznoszącego – poinformował Dariusz Wietrzyński, członek zarządu PORR.
Skysawa będzie jednym z niewielu budynków biurowych w Warszawie połączonych bezpośrednim przejściem podziemnym ze stacją II linii metra. Podziemny korytarz ma połączyć poziom -2 budynku A ze stacją metra Rondo ONZ. Łącznik znajdzie się pod chodnikiem u zbiegu ul. Świętokrzyskiej z al. Jana Pawła II. W maju i czerwcu, prowadzona była inwentaryzacja infrastruktury znajdującej się w ziemi. W następnym etapie generalny wykonawca przeprowadzi prace związane z wykopem do poziomu stropu łącznika i wykonaniem stropu. Budowa przejścia ma potrwać do końca roku 2020. Tymczasem inwestor zaprezentował wizualizację podziemnego przejścia.
Szklano-aluminiowa fasada Skysawa w systemie Aluprof
Zewnętrzne ściany Skysawa do wysokości 9-tej, technicznej kondygnacji w całym kompleksie, zostaną zbudowane w oparciu o system fasady słupowo-ryglowej ALUPROF MB-SR60N EFEKT. To rozwiązanie pozwala na stosowanie szyb o dużych gabarytach, uzyskanie gładkiej, szklanej powierzchni elewacji i realizowanie najbardziej śmiałych wizji architektów przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów termoizolacji, szczelności, obciążenia na wiatr i innych właściwości, wymaganych przez nowoczesne zrównoważone budownictwo.
Dla części wysokiej budynku „B” zaprojektowany został indywidualny system fasady elementowej MB-SE81 SkyS. Jest to rozwiązanie spełniające oczekiwania konstrukcyjne oraz montażowe, dedykowane dla tego konkretnego obiektu. Tego typu ściany osłonowe przeznaczone są do realizacji obiektów, w których priorytetami są: szybki montaż oraz wyeliminowanie rusztowań zewnętrznych podczas prac budowlanych. Taka metoda przeważnie jest jedynym wyjściem podczas budowy wieżowców w zatłoczonych centrach miast. Profile nośne są w tym systemie zlicowane od strony wewnętrznej fasady, natomiast od strony zewnętrznej uzyskuje się elewację podzieloną szczelinami o stałej szerokości 38 mm w pionie i 29 mm w poziomie. Od zewnątrz zostają także podkreślone pionowe połączenia kwater za pomocą ozdobnych profili aluminiowych. Szkło jest mocowane za pomocą spoiwa konstrukcyjnego wg technologii SSG, co pozwala na budowę elewacji, która z zewnątrz wygląda tak, jakby była wykonana cała ze szła. System MB-SE81 SkyS będzie zamontowany w budynku B od kondygnacji technicznej wzwyż.
Wykorzystanie w projekcie fasady elementowej daje możliwość wykonania wielu czynności na hali produkcyjnej i skrócenia czasu potrzebnego do montażu elewacji. Stosowanie kompletnych, oszklonych segmentów przyspiesza prace na budowie (w porównaniu do tradycyjnych fasad słupowo-ryglowych), a wyeliminowanie rusztowań zewnętrznych obniża koszty inwestycji –mówi Zbigniew Poraj, Dyrektor Sprzedaży Obiektowej firmy ALUPROF SA.
Autor: skysawa.pl
Kiedy zakończy się budowa kompleksu Skysawa?
Przypomnijmy, że budowa Skysawa rozpoczęła się w czerwcu 2019 i zgodnie z harmonogramem inwestycji budynek „A” ma być gotowy w trzecim kwartale 2021. Zakończenie budowy wieży (budynku „B”) zaplanowano na trzeci kwartał 2022 roku.
Polecany artykuł:
Wykonawca wieżowca Skysawa
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: PORR, TKT Engineering i ELIN.
Gdzie powstaje wieżowiec Skysawa?
Inwestycja Polskiego Holdingu Nieruchomości realizowana w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 36.