Autostrada A2 Łódź - Warszawa. Kolejny odcinek włączony do ruchu
W niedzielę 27 maja, pierwsi kierowcy pojechali kolejnym, wybudowanym tym razem przez Strabag, odcinkiem autostrady A2 między Łodzią i Warszawą. To już 25 z 90 km autostrady, o którą walczą drogowcy by zdążyć na EURO 2012.
Oddany odcinek D ma 17 km i łączy Grodzisk Mazowiecki z Pruszkowem (wcześniej zaczął być użytkowany odcinek E z Pruszkowa do Warszawy). Wykonawcą tego fragmentu było konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o., MOTA-ENGIL Polska SA i Mota-Engil Engenharia e Construcao SA. Wartość kontraktu wyniosła 643,5 mln zł i jest realizowany od września 2009 roku.
Budowa odcinka D autostrady A2 to również m.in. węzeł autostradowy w Grodzisku Mazowieckim, drogi dojazdowe, 10 wiaduktów, 13 mostów, 2 kładki dla pieszych, systemy odwodnienia, dwa MOP-y, dwa punkty poboru opłat, oświetlenie drogowe.
Na budowę autostrady wykonawcy zużyli 170 000 m3 kruszywa na podbudowę, 370 000 ton mas bitumicznych i 47 700 m2 betonu na nawierzchnię, wykorzystano 2900 ton stali zbrojeniowej i 23 750 m3 betonu konstrukcyjnego.
Postawiono prawie 126 000 m2 ekranów akustycznych i zazieleniono (ponad 12 tys. drzew, prawie 180 tys. krzewów i 11,5 tys. pnączy).
GDDKiA jest przekonana, że wkrótce otrzyma pozwolenie na użytkowanie odcinka B. Na odcinkach A i C wykonawcy chcą zapewnić na EURO 2012 przejezdność. Uda się?