Autostrada A4 i próbne obciążenie mostu
Na autostradzie A4, Politechnika Rzeszowska przeprowadziła próbne obciążenie mostu na odcinku Rzeszów Centralny-Rzeszów Wschodni. Każdy z pojazdów ciężarowych wykorzystanych podczas badania ważył nie mniej niż 38 ton.
Autor: GDDKiA O/Rzeszów
Autostrada A4 23 maja, przeżyła prawdziwe oblężenie pojazdów ciężarowych. Politechnika Rzeszowska przeprowadziła próbne obciążenie mostu pomiędzy węzłem Rzeszów Centralny-Rzeszów Wschodni.
Przeczytaj również: Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy i największy most na Kujawach w budowie. ZDJĘCIA
Autostrada A4 i próbne obciążenie mostu
Próbne obciążenie przeprowadzono przy pomocy 16 cieżarówek, z których każda była obciążona piaskiem lub innym balastem o ciężarze nie mniejszym niż 38 ton, by uzyskać naciski na osie pojazdów. Łączne obciążenie mostu wyniosło 600 ton. Badanie miało na celu sprawdzenie czy rzeczywiste ugięcia obiektu są takie same jak te określone w projektach.
Most na A4-historia budowy
Budowa mostu na autostradzie A4 ropoczeła sie w marcu 2010 roku. Generalnym wykonawca obiektu był mostostal Warszawa. Most ma długość 512 metrów i tym samym jest największym obiektem mostowym w regionie.
Warto zaznaczyć, że do budowy wykorzystano najdłuższe w kraju przęsła o długości blisko 60 metrów. Do realizacji wykorzystano tzw. metodę nasuwania podłużnego, która polega na wcześniejszym przygotowaniu elementów ustroju nośnego, które potem montowane są na filary. Takie rozwiąznie nie jest w Polsce rozpowszechnione. Most tworzą znajdujące się na trasie A4 dwa obiekty, które poprowadzą ruch w przeciwnych kierunkach. Trasa to dwie nitki o długości 512 metrów i 19,10 metrów, natomiast ustrój nośny to dwie niezależne dziewięcioprzęsłowe belki ciągłe, o przekroju skrzynkowym betonowyn sprzężonym kablami. Nasuwanie całego ustroju nośnego Mostostal Warszawa zakończył w lipcu 2011 roku. Projekt technologii nasuwania opracowała firma Mosty-Gdańsk.