Będą 50-metrowe odwierty pod CPK, nowa organizacja ruchu. Ruszają wycinki i rozbiórki
Autor: CPK
Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie
Rozpoczynają się geotechniczne i geologiczne badania terenowe w rejonie planowanego dworca kolejowego i terminala lotniska CPK. Za niecałe 6 mln złotych wybrana właśnie w przetargu firma wykona 153 odwierty, głębokie nawet na 50 metrów. Powstanie też projekt sieci drogowej wokół CPK. Jest już wykonawca.
Spis treści
- Badania geologiczne i geotechniczne gruntów pod CPK
- Przetarg na badanie gruntów pod CPK wygrała firma z Warszawy
- Będzie projekt nowej organizacji ruchu wokół CPK
- Nowa organizacja ruchu musi być uzgodniona ze służbami
- Zaczną się wycinki i rozbiórki obiektów na terenie pod CPK
- Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny - wizualizacje
Badania geologiczne i geotechniczne gruntów pod CPK
Przygotowania do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zaczynają nabierać kształtów. Lada moment rozpoczną się geotechniczne i geologiczne badania terenowe w rejonie planowanego dworca kolejowego i terminala lotniska CPK. Mowa od odwiertach i sondowaniu terenu, na którym mają stanąć te obiekty. Właśnie rozstrzygnięto przetarg i wybrano firmę, która wykona te prace.
Przetarg na badanie gruntów pod CPK wygrała firma z Warszawy
Badania terenowe wody i gruntu w rejonie planowego CPK wykona firma HPC POLGEOL. Za 5,9 mln złotych netto zostaną wykonane 153 odwierty głębokie na 25 do 50 metrów.
Prace dotyczyć będą rozpoznania podłoża budowlanego. Wybrana firma wykona geotechniczne i geologiczne badania terenowe, czyli odwierty i sondowania w rejonie planowanego dworca kolejowego i terminala lotniska CPK w gminie Baranów. Przeprowadzi również badania laboratoryjne pobranych próbek gruntu i wody.
Wszystkie prace będą wykonywane na podstawie zatwierdzonego przez Starostę Grodziskiego Projektu Robót Geologicznych oraz Programu Badań Geotechnicznych CPK.
Badanie gruntu ma się zakończyć do 30 czerwca 2025 r.
Będzie projekt nowej organizacji ruchu wokół CPK
To nie wszystko. Spółka CPK ogłosiła kolejne działania, które poprzedzają budowę CPK. Chodzi o wykonanie projektu stałej, nowej organizacji ruchu dla sieci drogowej wokół CPK, która obejmie gminy Baranów, Teresin i Wiskitki. Za prawie 225 tys. zł netto projekt wykona Biuro Inżynierii Transportu Pracownie Projektowe Cejrowski & Krych z Poznania.
Jak informuje spółka CPK, zamówienie obejmuje wykonanie kompletnego projektu stałej organizacji ruchu dla najbliższego układu drogowego poza obszarem inwestycji. Chodzi o drogi powiatowe i gminne położone na terenie gmin Baranów, Wiskitki i Teresin. Po uzyskaniu niezbędnych uzgodnień, decyzji i pozwoleń nowa organizacja ruchu zastąpi aktualną i będzie obowiązywać do czasu i w trakcie przebudowy układu drogowego wokół portu lotniczego CPK.
Nowa organizacja ruchu musi być uzgodniona ze służbami
W ramach tego zadania wybrany w przetargu wykonawca ma:
- wykonać analizę i koncepcję zmian organizacji ruchu na drogach, na które będzie mieć wpływ budowa CPK,
- uzyskać opinie i wytyczne od zarządców dróg, policji, służb komunikacji publicznych itp.,
- wykona i uzgodni z zarządcami dróg projekt proponowanych zmian w organizacji ruchu (programowania sygnalizacji świetlnej, przejść dla pieszych, poszerzeń jezdni, dodatkowych zjazdów, chodników, przystanków autobusowych),
- wykonać projekt stałej organizacji ruchu po otrzymaniu przez CPK decyzji lokalizacyjnej, który poprawi efektywność i bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz skomunikuje tereny pozostające poza obszarem budowanego lotniska.
Polecamy też: „Mechaniczny kret” na półmetku budowy kolejnego tunelu pod Łodzią
Zaczną się wycinki i rozbiórki obiektów na terenie pod CPK
O umowie z Centralnym Portem Komunikacyjnym obejmującej opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót rozbiórkowych i wycinki drzew na terenie, na którym ma stanąć przyszły port komunikacyjny poinformowała spółka Trakcja. 20 września 2024 roku konsorcjum firm Trakcja S.A. i P.H.U.B. Piotr Pawlica podpisało umowę z Centralnym Portem Komunikacyjnym sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót rozbiórkowych i wycinki drzew. Jak poinformowała Trakcja, w ramach tego zadania konsorcjum przygotuje pełną dokumentację techniczną i projektową, uzyska niezbędne zgody i pozwolenia administracyjne oraz przeprowadzi demontaż obiektów budowlanych na działkach zakupionych przez CPK. Dodatkowo umowa zawiera prawo opcji, które zwiększa zakres zadania o dodatkowe prace związane z przygotowaniem terenu do dalszych prac budowlanych. Maksymalna wartość umowy może wynieść ponad 52 mln zł netto, a prace potrwają 12 miesięcy.
Listen to "Dach - płaski czy skośny. MUROWANE STARCIE" on Spreaker.Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny - wizualizacje
Autor: CPK
Tak ma wyglądać Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie
Czytaj też:
- Spółka CPK ogłosiła przetarg na budowę tunelu dla kolei dużych prędkości
- Oto podziemne królestwo Katarzyny w Łodzi. Tunele, przystanki i dworzec
- Obwodnica Łomży – kiedy koniec budowy S61? Już wiadomo, kiedy pojedziemy tą trasą
- Budowa S7 Widoma - Kraków. Wiemy, kiedy ją oddadzą, ale bez węzła Mistrzejowice