Budowa mostu w Toruniu. ZDJĘCIA
Jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Toruniu, budowa mostu przez Wisłę nabrała tempa. Generalny wykonawca, Strabag zabetonował ławy fundamentowe na obu stronach podpór brzegowych. Widać już cały zarys stalowej konstrukcji. Roboty budowlane mają zakończyć się w 2013 roku. Zobacz zdjęcia.
Budowa mostu przez Wisłę, to strategiczna inwestycja dla Torunia. Generalny wykonawca, Strabag aktualnie kończy roboty budowlane związane ze scalaniem stalowych elementów prawo i lewobrzeżnych estakad. Z dnia na dzień, po obu stronach wisły Widać coraz dłuższą konstrukcję obiektu.
Przeczytaj również: Osiedle Harmonia. Strabag buduje własne mieszkania w bydgoskim
Budowa mostu a roboty budowlane
Budowa 540 metrowego mostu idzie pełną parą. Roboty budowlane weszły w kolejną fazę.
W miniony weekend 20 kwietnia, wykonawca rozpoczął demontaż torowiska na pl. Daszyńskiego. Monotwane są kolejne stalowe elementy estakady Żółkiewskiego. Pomiędzy betonowymi filarami podpór budowlańcy przygotowali podbudowę i ruszyli z układaniem płyt betonowych pod wieże tymczasowego podparcia mostu. Na podporze pylonowej P2 zamontowano stalowe rdzenie z wykonanym wcześniej zbrojeniem. Równocześnie dobiega końca budowa prawo i lewobrzeżnych estakad nad terenami zalewowymi. Po prawej stronie Wisły oprócz filarów łącznic, do wykonania zostały także filary na podporach 7 i 8 mostu, które znajdowały się w zbiorniku wodnym starorzecza Wisły. Strabag przewiduje, że do końca maja, ropocznie montaż estakad na prawobrzeżnych podporach. Obecnie montaż stalowej konstrukcji po lewej stronie jest na ukończeniu. Robotnicy montują kolejne segmenty i spawają styki poprzecznic ustroju nośnego. Widać już cały zarys mostu nad terenami zalewowymi. Przy budowie pracuje 155 osób.
Autor: UM Toruń
Budowa mostu w Toruniu. Betonowe filary podpór
Most w Toruniu
Most w Toruniu będzia miał 540 metrów długości. Obiekt architektonicznie będzie nawiązywał do miejskiego mostu kolejowego i drogowego. Nowo budowany obiekt będzie podwieszony na stalowej konstrukcji i zbudowany z dwóch przęseł lukowych o długości 270 metrów każde. Most w Toruniu będzie podparty na jednej podporze w nurcie Wisły. Inwestycja o wartości 753 mln złotych, ma zostać wybudowana w 2013 roku. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w kwocie 327 mln złotych.