Ostatni odcinek bulwarów wiślanych w stolicy otwarty
Mowa o fragmencie pomiedzy ul. Karową, a mostem Śląsko-Dąbrowskim. Finalnie wzdłuż Wisły powstała ponad dwukilometrowa promenada. To idealne miejsce na spacer i relaks.
Długo czekaliśmy na otwarcie ostatniego odcinka bulwarów wiślanych pomiędzy ul. Karową, a mostem Śląsko-Dąbrowskim. Początkowo Skanska informowała, że prace zakończą się do 30 czerwca. Tak się jednak nie stało. Piesi i rowerzyści długo nie mogli swobodnie poruszać się wzdłuż bulwarów. Na oddanie ostatniego odcinka czekało wielu z nich. Otwarcie 400-metrowego odcinka bulwarów z pewnością ułatwi planowanie wycieczek, spacerów i tras rowerowych.
Bulwary wiślane powstawały w kilku etapach
Pierwszy odcinek (bulwar Karskiego) ma kilometr długości, rozciąga się od Podzamcza do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. To deptak, miejsca do siedzenia i leżenia, ale także droga rowerowa. Kolejny odcinek to otwarty w połowie czerwca 2017 800-metrowy fragment bulwarów. Wzdłuż nabrzeża powstał deptak oraz droga rowerowa. Ustawiono falujące ławki, powstała plaża z tarasami solarnymi, fontanna oraz plac zabaw dla dzieci z figurami ryb wiślanych, a do tego nasadzono mnóstwo zieleni. Znalazło się również miejsce na niewielki amfiteatr, gdzie mają się odbywać kameralne koncerty. Na odcinku od mostu Świętokrzyskiego do ul. Karowej otwarty został pierwszy na bulwarach pawilon „plażowy”. Znajdzie się w nim część gastronomiczna, toaleta publiczna, natryski, wypożyczalnia leżaków i koszy wiklinowych.
Więcej na temat odcinka bulwarów wiślanych pomiędzy mostem Świętokrzyskim a ul. Karową >>
Szacuje się, że koszty budowy bulwarów wyniosą około 60 mln zł.
Bulwary wiślane – kolejny etap
To nie koniec inwestycji na nabrzeżu Wisły. Właśnie trwa konkurs, który wyłoni projektanta nadwiślańskich bulwarów na odcinku od mostu Świętokrzyskiego do Cypla Czerniakowskiego.
Projektantami bulwarów wiślanych są dwie pracownie: RS Architektura Krajobrazu Dorota Rudawa oraz Artchitecture.
Zobacz jak będą wyglądały bulwary nad Wartą w Częstochowie>>