Bydgoszcz buduje nową linię tramwajową

2013-08-02 18:32
Budowa linii tramwajowej w Bydgoszczy
Autor: Tramwaj Fordon Węzeł drogowo-komunikacyjny linii tramwajowej Fordon w Bydgoszczy

Koniunktura w budownictwie nie wykazuje jeszcze tendencji wzrostowych, skończyły się pieniądze z UE, a nowa perspektywa finansowa jeszcze nie ruszyła. Jeszcze kończone są niektóre inwestycje z rozmachem zainicjowane przed EURO 2012. A tu proszę, Bydgoszcz rozpoczyna budowę 10-kilometrowej linii tramwajowej. To bardzo dobry znak dla budownictwa, że coś zaczyna się dziać na tzw. lokalnych rynkach i właśnie tam powinny kierować swoją uwagę firmy budowlane... 

Nowa 10-kilometrwoa linia tramwajowa w Bydgoszczy będzie prowadziła i komunikowała dzielnicę Fordon. Inwestycja będzie wymagała przebudowy obecnego ciągu ulic Fordońskiej, Lewińskiego, Akademickiej i Andersa oraz wykonanie węzła komunikacyjnego przy stacji kolejowej Bydgoszcz Wschód. Budowa linii tramwajowej to będzie największa inwestycja komunikacyjna w Bydgoszczy (będzie ją obsługiwać 12 nowych niskopodłogowych składów) i ponoć jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce.

Inwestorem tego przedsięwzięcia jest Tramwaj Fordon, spółka utworzona w tym celu przez Miasto Bydgoszcz. Przetarg na budowę był przeprowadzony w formule przetargu ograniczonego, a do złożenia ofert inwestor dopuścił 13 wykonawców (głównie konsorcja, a wśród nich takie firmy budowlane jak m.in. Budimex, Ferrovial, Skanska, Strabag, Astaldi czy NDI).
Wszystko wskazuje na to, że wykonawcą tego przedsięwzięcia będzie konsorcjum firm: „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe (lider) oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” , Feroco, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i czeski Metrostav. Jak podała firma „Gotowski”, oferta tego konsorcjum była najkorzystniejsza i niewiele różniła się od oferty z drugiego miejsca. Inwestor nie podał jeszcze wartości zwycięskiej oferty, która obecnie czeka na  uprawomocnienie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej