Nowe przejście do mostu pieszo-rowerowego w Warszawie otwarte. Powstała zebra przez Wisłostradę do kładki
Autor: ZDM Warszawa
Zebra przez Wisłostradę do kładki pieszo-rowerowej w Warszawie
Otwarto nowe przejście dla pieszych wiodące do mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Inwestycja Zarządu Dróg Miejskich pozwoli spacerowiczom i rowerzystom łatwiej dostać się do popularnej kładki. W planach jest też przebudowa ul. Okrzei po praskiej stronie kładki, jednak na nią trzeba jeszcze poczekać.
Spis treści
- Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę
- Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej
- Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki
Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie 30 października 2024 r. poinformował o otwarciu nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę, na wysokości ul. Karowej (wraz z przejazdem rowerowym). Na początku maja podpisano umowę z firmą Wod-Kan Bruk, zaś prace w terenie rozpoczęły się 15 lipca 2024 r. Koszt inwestycji to niespełna 5 mln zł. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie udało się domknąć inwestycji przed końcem wakacji.
Nowe pasy ze światłami pozwalają łatwiej dostać się na nowy most pieszo-rowerowy przez Wisłę, którego otwarcie nastąpiło 28 marca 2024 r. Ułatwi to znacząco mieszkańcom i turystom przemieszczanie się pomiędzy Starym Miastem a nową kładką.
W ramach inwestycji nastąpiło także wyznaczenie lewoskrętu z ul. Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie, przeprowadzono montaż nowych latarni oraz wytyczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez wlot ul. Karowej.
- Dowiedz się więcej: Otwarcie nowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
– Powstanie „w cieniu” świateł regulujących ruch na Wisłostradzie dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, nie powodując większych utrudnień. Zadowoleni będą też kierowcy z Powiśla, którzy będą mogli skręcać z Karowej już nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza – informował ZDM przed rozpoczęciem prac.
Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej
Budowa nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę nie została przez miasto zgrana z otwarciem kładki. Choć kładkę otwarto 28 marca, podpisanie umowy z wykonawcą nowej zebry nastąpiło dopiero na początku maja, zaś oddanie przejścia do użytku nastąpiło z końcem października. Miasto nie podało, dlaczego te dwie powiązane inwestycje nie zostały ze sobą zsynchronizowane.
- Zobacz galerię: Kładka pieszo-rowerowa w Warszawie
Autor: Szymon starnawski/Murator
– Przejścia naziemne są nie tylko wygodne, ale także nie wykluczają. Inaczej wygląda sprawa z przejściami podziemnymi czy kładkami, które dla wielu mogą stanowić barierę nie do przejścia. Dlatego tam, gdzie występują, sukcesywnie zastępujemy je przejściami naziemnymi. Tak na przykład stało się na rondzie Dmowskiego – podaje ZDM.
Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki
Po otwarciu kładki pieszo-rowerowej zauważalnie zwiększył się ruch pieszo-rowerowy na ul. Okrzei po praskiej stronie Wisły i dalej, w kierunku m.in. Portu Praskiego w Warszawie. Miasto planuje przebudowę tej ulicy, tak, żeby stała się ona bardziej reprezentacyjna i wygodniejsza.
Ta inwestycja również jednak nie została zgrana w czasie z otwarciem kładki, a miasto podaje, że projekt przebudowy ul. Okrzei dopiero powstaje. Nie podano jak dotąd żadnych konkretnych terminów realizacji – w oficjalnych komunikatach mówi się jedynie o rozpoczęciu prac w 2024 r. Nie wiadomo jednak, czy faktycznie się to uda.