Pierwszy pociąg na dworcu Łódź Fabryczna
Sukcesem zakończył się testowy kurs pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej relacji Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Największy i najnowocześniejszy dworzec w Polsce jest już prawie gotowy na przyjęcie podróżnycjh. Koszt budowy wyniósł 1,75 mld zł.
Jeszcze przed końcem roku na nowym łódzkim dworcu ma się zrobić gwarno. Ten długo wyczekiwany obiekt zacznie w końcu działać.
Zbliżające się otwarcie dworca Łódź Fabryczna wiąże się również ze zmianą organizacji ruchu w tym rejonie. Wraz z uruchomieniem stacji zostaną otwarte ulice: Nowotargowa, Nowowęglowa, Składowa i Tramwajowa. Ulicą Nowotargową będzie można dojechać aż do al. Piłsudskiego - przez ul. Tuwima, Targową, fragmentem jednokierunkowej jezdni do Nawrot i dalej dwukierunkowym odcinkiem do trasy W-Z. Sygnalizacja świetlna pojawi się też na otwartym po remoncie skrzyżowaniu ul. Tramwajowej z ul. Tuwima. Ponadto do dworca będzie można dojechać także ul. Wysoką czy ul. Przędzalnianą, które dochodzą do ul. Tuwima.
Budynek wyposażony jest w nowoczesne systemy informacji wizualnej i nagłośnienieniowe. Komunikację między trzema poziomami obiektu zapewnią 24 schody ruchome oraz 14 wind opisanych alfabetem Braille'a. Na nową stację pasażerowie będą mogli dojechać komunikacją miejską lub samochodem. Przewidziano 1000 miejsc parkingowych.
Wewnątrz budynku na ścianach pojawiło się 100 m² murali. Prace mają ożywić surowe, minimalistyczne wnętrza, w których dominuje kamień, szkło i stal oraz kolor grafitowy.
Przeszklony dach dworca doświetli hol, światło dotrze także na perony, które znajdują się 16,5 m pod ziemią. Ponadto obiekt oświetli 9 tysięcy energooszczędnych lamp.
Więcej informacji o inwestycji>>
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budowa dworca kolejowego Łódź Fabryczna ma się zakończyc w grudniu 2016
Nazwa inwestycji: Dworzec Łódź Fabryczna
Lokalizacja: Nowe Centrum Łodzi, ul. Sałacińskiego 1, Łódź
Projekt: Systra S.A. Oddział w Polsce
Inwestor: PKP, Miasto Łódź
Generalny wykonawca: konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor
Spółka realizująca inwestycję: NLF Torpol-Astaldi
Powierzchnia użytkowa: 44 000 m²
Liczba miejsc parkingowych w garażu podziemnym: 960, dodatkowo postój Kiss&Ride
Liczba miejsc dla autobusów: 24
Rozpoczęcie prac: 2011
Pierwotny termin zakończenia budowy: luty 2014
Planowane zakończenie: grudzień 2016
Koszt inwestycji: 1 75 mld zł