Dworzec w Katowicach w remoncie. FILM I GALERIA!
PKP konsekwentnie remontują dworce. Aktualnie kolejowa spółka odnawia dworzec w Katowicach. W ramach 65-milionowego projektu przebudowano już i wyposażono peron 2. Jeszcze w tym roku PKP wyremontują peron 3. Zobacz jak był odnawiany i jak prezentuje się katowicki dworzec.
Od początku 2012 roku PKP modernizują dworce. Obecnie odnawiany jest dworzec w Katowicach. W ramach projektu przebudowany został już peron 2. Aktualnie trwają prace wykończeniowe.
Przeczytaj również: Zobacz jaki będzie dworzec Łódź Fabryczna. WIDEO i GALERIA!
Dworzec w Katowicach w nowej odsłonie
Najważniejszą zmianą stacji jest zadaszenie, które jest częścią budowanej hali peronowej. Dach obiektu tworzą panele umieszczone na wysokiej konstrukcji, co ochroni pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Światło dzienne zapewnią elementy przeroczyste z poliwęglanu. Peron 2 ma nową nawierzchnię i został przystosowany dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych i osób podróżujących z ciężkim bagażem. Bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym zapewnią pasy ostrzegawcze o wyczuwalnej pod stopami fakturze. Ponadto, zainstalowano nowy system informacji dla pasażerów (megafony, elektroniczne wyświetlacze i zegary), a także ławki i tablice informacyjne.
Autor: PKP PLK SA
Stacja dworca w Katowicach
Jakie prace remontowe są prowadzone?
Aktualnie trwają prace wykończeniowe przy obudowie kanałów kablowych i słupów konstrukcji wsporczej wiaty, która tymczasowo zapewni bezpieczeństwo podróżnym. Wejście na peron 2 zostało już udostępnione podróżnym od strony wschodniej. Trwa remont w przejściu zachodnim i środkowym. Dla osób o ograniczonym poruszaniu się została przygotowana platforma z możliwością wjazdu z przejścia zachodniego bezpośrednio na peron 2.
PKP na remont katowickiego dworca przeznaczyła 65 mln złotych i w tej kwocie musi się jeszcze zmieścić przebudowa (do końca roku) peronu 3.
Dworzec Katowice został wybudowany w 1846 roku i jest największą stacją kolejową Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obiekt został przebudowany po raz pierwszy w 1972 roku. Należy zaznaczyć, że aktualnie w Katowicach PKP wspólnie z prywatnym inwestorem - spółką Neinver - budują zintegrowane centrum komunikacyjne.