Ekspresowa obwodnica Płońska otwarta

2009-06-05 14:41
Obwodnica Płońska
Autor: Ministerstwo Infrastruktury

Droga krajowa nr 7 przebudowana w celu dostosowania jej do parametrów trasy ekspresowej na odcinku obwodnicy Płońska została otwarta. Niemal pięciokilometrowa inwestycja o wartości 200 mln zł była finansowana z pieniędzy krajowych. Przebudowa trwała 1,5 roku.

W ramach przebudowy, oprócz zadania podstawowego, czyli dopasowania odcinka drogi nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na długości 4,7 km, przeprowadzone zostały następujące działania:

  • budowa lub przebudowa 3 węzłów - "Ciechanów" (Poczernin), "Płońsk" i "Siedlin"
  • przebudowa odcinka drogi krajowej nr 50 długości 0,27km
  • przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 632 łącznie z budową nowego odcinka długości 0,76 km
  • budowa 6,64 km dróg dojazdowych zlokalizowanych najczęściej równolegle do drogi krajowej nr 7 po obu jej stronach
  • budowa 7 obiektów inżynierskich, w tym: 5 wiaduktów i 2 mostów
  • budowa 45 przepustów drogowych
  • przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej
  • wykonanie urządzeń ochrony środowiska, w tym: budowa 5,8 km ekranów akustycznych,  systemów odwodnienia drogi i ochrony wód oraz pasów zieleni izolacyjnej

Zmodernizowany odcinek jest częścią drogi krajowej nr 7 Gdańsk – Warszawa – Kraków – Chyżne (oznaczenie międzynarodowe E 77).
Na objętym inwestycją fragmencie droga krajowa nr 7 przecina :

  • drogę krajową nr 50 Ciechanów-Wyszogród,
  • drogę wojewódzką nr 632 Płońsk-Pułtusk,
  • ulice: Podmiejską i 19-go Stycznia w Płońsku,
  • linię kolejową Nasielsk – Toruń Wschodni.

Obwodnicę zaprojektował Transprojekt - Warszawa. Wykonawcą było konsorcjum Teerag- Asdag z siedzibą w Wiedniu i Teerag- Asdag Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie a nadzór inwestorski pełniła firma Arcadis Sp. z o.o. – Warszawa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej