GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt i budowę 30 km drogi ekspresowej S11

2024-09-25 16:01
Budowa drogi
Autor: GDDKiA Budowa drogi - zdjęcie ilustracyjne

GDDKiA ogłosiła przetargi na dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S11. Chodzi o 30-kilometrowy odcinek trasy w województwie wielkopolskim.

Spis treści

  1. Przetarg na 30 km S11
  2. Kiedy zacznie się budowa S11?
  3. Budowa odcinka S11 Przygodzice - Ostrzeszów Północ przebieg
  4. Budowa S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ - przebieg
  5. Budowa S11 w województwie wielkopolskim

Przetarg na 30 km S11

Chodzi o przetargi na budowę dwóch odcinków S11 o łącznej długości około 30 km między Ostrowem Wielkopolskim i Kępnem.

To będzie inwestycja w formule „projektuj i buduj”, więc wykonawcy będą odpowiedzialni zarówno za projekt jak i budowę drogi.

Czytaj też: Ekspresowa S11 połączy Pomorze Zachodnie ze Śląskiem. Ale to potrwa do 2030 roku

S86. Burzenie wiaduktów w Katowicach

Kiedy zacznie się budowa S11?

Jak informuje GDDKiA, budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym, a także rezerwą terenu pod rozbudowę do trzech pasów) w terenie powinna rozpocząć się w IV kwartale 2026 r.

Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w I półroczu 2029 r.

W ramach inwestycji przebudujemy istniejące drogi na odcinkach kolidujących z drogą ekspresową, powstaną również odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy obiektach inżynierskich powstaną przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Ponadto zbudujemy ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów. Przewidujemy także budowę ekranów akustycznych oraz zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych – informuje GDDKiA.

Budowa odcinka S11 Przygodzice - Ostrzeszów Północ przebieg

Ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegać pomiędzy istniejącą S11 stanowiącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie miejscowości Ostrzeszów. Ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową łączącą Ostrów Wielkopolski i Kępno, a także obecną DK11, przechodząc na zachód od Ostrzeszowa. Odcinek zlokalizowany jest w całości na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach ostrowskim oraz ostrzeszowskim i przebiega przez gminy Przygodzice oraz Ostrzeszów. Na tym odcinku zlokalizowane będą węzły drogowe Przygodzice oraz Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły. Powstanie też 10 obiektów inżynierskich.

Polecamy: 22 kilometry nowej ekspresowej S11 od Poznania do Obornik mają już wykonawcę. Mapa

Przebieg nowych odcinków S11 w woj. wielkopolskim
Autor: GDDKiA Przebieg nowych odcinków S11 w woj. wielkopolskim

Budowa S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ - przebieg

Blisko 18-kilometrowy odcinek będzie kontynuacją poprzedniego i rozpocznie się od węzła Ostrzeszów Północ, zapewniając powiązanie z drogami wojewódzkimi 444 i 449, a także obecną drogą krajową nr 11. Trasa omijając Ostrzeszów po zachodniej stronie, włączy się w istniejącą drogę ekspresową S11 w rejonie Kępna. Odcinek zlokalizowany jest w całości na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach ostrzeszowskim i kępińskim i przebiega przez gminy Ostrzeszów, Kobyla Góra i Kępno. Wjazd na ten odcinek będzie możliwy przez jeden z trzech węzłów drogowych: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Na całej trasie  zbudowanych zostanie w sumie 16 obiektów inżynierskich.

Zobacz też: Kolejny odcinek ekspresowej S11 ma wykonawcę. Ten połączy trzy województwa. Mapa

Budowa S11 w województwie wielkopolskim

W kwietniu 2024 GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku. 

W lipcu br. podpisano z kolei umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Budowa w terenie powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r.

Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:

  • Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
  • Piła – Ujście o długości około 20 km,
  • Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
  • Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
  • Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.

Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU).

Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.

Listen on Spreaker.

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej