Hala peronowa w Bytomiu po remoncie, ale na pasażerów jeszcze poczeka
Autor: PKP PLK
Przebudowa hali peronowej w Bytomiu dobiegła końca. I choć obiekt jeszcze nie został oddany do użytku pasażerom, już widać wspaniałe efekty modernizacji. Obiekt ma nowy dach i historyczne przeszklenia. Nad pracami czuwał m.in. wojewódzki konserwator zabytków, bo stacja Bytom, ma odzyskać dawny, zabytkowy charakter.
Spis treści
- Zabytkowa architektura kolejowa Śląska
- Perony w Bytomiu po nowemu
- Stacja Bytom – przebudują też 28 km torów
- Tak wygląda zabytkowa nastawnia w Bytomiu i remont hali peronowej - zobacz zdjęcia
- Zabytkowa nastawnia kolejowa w Bytomiu przejdzie renowację
- Modernizacja stacji Bytom – kiedy koniec
- Zobacz halę peronową w Bytomiu po remoncie - zdjęcia
Zabytkowa architektura kolejowa Śląska
To jeden z ładniejszych obiektów, dawnej architektury kolejowej Ślaska – mowa o zabytkowej hali peronowej na stacji Bytom. Przebudowa hali właśnie dobiegła końca. Hala ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwolą na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Nad pracami nadzór sprawował konserwator zabytków.
Perony w Bytomiu po nowemu
Na przebudowanych dwóch peronach zachowano układ płytek w karo. Są już ławki i tablice informacyjne. Prowadzone są prace przy budowie trzeciego peronu i montażu wind, które ułatwią dostęp do peronów osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. Będą nowe nagłośnienie i oświetlenie. Prace prowadzone są w przejściu pod torami na perony.
Czytaj też: Wreszcie kolej pomyślała o kierowcach i buduje parkingi przy stacjach w Śląskiem
Stacja Bytom – przebudują też 28 km torów
Na stacji zostanie przebudowanych łącznie około 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstało nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania Bytom, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Miasta do Radzionkowa. Układ torowy w stacji został zaprojektowany z uwzględnieniem nastawni bramowej.
Tak wygląda zabytkowa nastawnia w Bytomiu i remont hali peronowej - zobacz zdjęcia
Autor: UM Bytom
Zabytkowa kolejowa nastawnia bramowa „Bt” w Bytomiu przejdzie remont. PKP PLK właśnie ogłosiły przetarg na o zadanie.
Zabytkowa nastawnia kolejowa w Bytomiu przejdzie renowację
Na zabytkowej nastawni w Bytomiu aktualnie prowadzone są prace przy renowacji elewacji. Konstrukcja stalowa zostanie oczyszczona i odmalowana, a okna i drzwi będą wymienione na nowe. Całość zostanie podświetlona. Zakres zadania uzgodniono z konserwatorem zabytków. Po pracach obiekt odzyska blask i ponownie stanie się wizytówką stacji.
Przebudowa objęła także wiadukt kolejowy w ciągu ul. Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki. Zachowano fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzono powierzchnie ścian i gzymsów z cegły.
Modernizacja stacji Bytom – kiedy koniec
Efektem prac na stacji Bytom będą wygodniejsze podróże pociągiem w stronę Katowic i Tarnowskich Gór. Roboty pozwolą na rozdzielenie ruchu towarowego od pasażerskiego.
Modernizacja stacji Bytom to część dużej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość zadania to ponad 1,3 mld zł netto. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2025 r.
Zobacz halę peronową w Bytomiu po remoncie - zdjęcia
Autor: PKP PLK
Czytaj też:
- Na nowy wiadukt w Ełku prowadzą schody wydrukowane w drukarce 3D
- Najsłynniejsze "nie"ruchome schody w Polsce w końcu ruszą. Dziś zaczął się montaż
- Modlin szykuje się do rozbudowy. Urośnie terminal i płyta postojowa. Pokochają go tanie linie
- Tunel w Świnoujściu jest jednorurowy. Drugą „rurą” są wciąż promy
- To będzie wyjątkowo malownicza trasa przez Beskidy. Obejście Węgierskiej Górki coraz bliżej