Hochtief rozbuduje lotnisko Ławica w Poznaniu

2011-03-23 10:10
Lotnisko Poznań Ławica
Autor: STUDIO ADS sp. z o.o.

HOCHTIEF Polska Oddział w Poznaniu podpisał kontrakt na wykonanie projektu wykonawczego i rozbudowę oraz modernizację terminalu pasażerskiego Portu Lotniczego Poznań-Ławica. Projekt architektoniczny inwestycji przygotowało Studio ADS.

Lotnisko Poznań Ławica
Autor: STUDIO ADS sp. z o.o.

Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie "pod klucz” w trzech etapach. Prace budowlane rozpoczną się wiosną 2011 r. Ich zakończenie zaplanowano na II kwartał 2013 roku. Wartość kontraktu wynosi 96 311 475 zł netto.

Zobacz także: Terminal lotniczy we Wrocławiu: fotorelacja z budowy, październik 2010

Pierwszy etap prac obejmie budowę nowej części terminala, o powierzchni całkowitej ponad 17 800 mkw. Na dwóch kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej znajdą się: hala check-in, hala przylotów, sortownia bagażu i biurowiec. Zakres robót obejmuje również budowę drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu.  

W drugim etapie zostaną wykonane prace wykończeniowe powierzchni biurowej w nowo wybudowanej części terminala pasażerskiego, zaś trzeci etap obejmie m.in. przebudowę starej części terminala oraz budowę nowej centralnej strefy kontroli bezpieczeństwa. W efekcie prac ostatniego etapu istniejący budynek zostanie przekształcony w terminal odlotowy wraz z częścią komercyjną.

Obecnie HOCHTIEF Polska w konsorcjach realizuje prace na lotniskach w Łodzi, Warszawie oraz w Porcie Lotniczym Wrocław – Strachowice.

Docelowo ma powstać 17 miejsc dla samolotów. W maju br. ruszy budowa kolejnych 6 takich punktów. Analogiczne powstanie dodatkowa strefa dla samolotów, a mianowicie droga kołowania.Po zakończeniu wszystkich prac, ruch lotniczy na poznańskiej Ławicy zwiększy się prawie trzykrotnie. Lotnisko będzie mogło przyjąć 3 tys. pasażerów na godzinę. Jak dotąd port obsługiwał do 1,4 tys. podróżujących. W efekcie Ławica rocznie obsłuży 3,5 mln pasażerów, obecnie wskaźnik ten to wynosi 1,5 mln.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej