II linia metra. Budowa stacji Nowy Świat. ZDJĘCIA

2012-07-16 16:38
II limia metra. Budowa stacji Nowy Świat
Autor: AGP Metro Polska S.C. Nowy Świat szykuje się na przyjęcie tarcz TBM

II linia metra coraz bliżej. Dobiega końca budowa północnego tunelu z Woli na Powiśle. Tym samym, przyszła stacja Nowy Świat przygotowywana jest do przyjęcia wierteł, które będą drążyć tunele. By zapewnić bezpieczeństwo przestrzeni, w której tarcze TBM będą pracować, montowane są urządzenia pomiarowe. Zobacz jak wygląda plac budowy.

Stacja Nowy Świat budowana jest wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, pomiędzy ulicami Czackiego i Nowy Świat. Obiekt będzie miał 2 wejścia od strony wschodniej, po obu stronach ul. Świętokrzyskiej, skierowane w stronę Traktu Królewskiego. Aktualnie prowadzona jest zaawansowana budowa przy wejściu południowym - wzdłuż ulicy Kubusia Puchatka.

Stacja Nowy Świat i tarcze TBM

Na Nowym Świecie przy ul. Kopernika trwa montaż urządzen pomiarowych, które są niezbędne by zapewnić bezpieczeństwo przestrzeni, w której tarcze TBM będą wiercić tunele. Obecnie korpus stacji ma już w 90% gotowych ścian szczelinowych. Do wykonania zostały sekcja znajdujące się w pobliżu ul. Kubusia Puchatka (w miejscu gdzie będzie wejście do stacji). W obrębie ul. Świętokrzyskiej stawiane są panele z włókna szklanego, które umożliwią przejście wiertłom TBM przez ukośna konstrukcję stacji. Dodatkowo, na odcinku Nowy Świat - Powiśle - Kopernika montowane są instrumenty geodezyjne, które ułatwią obserwowanie wód w warstwach wodonośnych. Urządzenia będa mierzyć ruchy gruntów na obrzeżach oraz pomiędzy tunelami. By zapewnić bezpieczeństwo budowanym tunelom i obiektom położonym w okolicy placu budowy, wszystkie prace przygotowawcze do przyjęcia tarcz odbywają się na 3 miesiace przed rozpoczęciem drążenia. W przypadku stacji Nowy Świat - nawet wcześniej. Jest to standardowa procedura dla wszystkich odcinków tuneli.

Zobacz również: II linia metra. Budowa stacji Rondo Daszyńskiego. ZDJĘCIA!

Warto zaznaczyć, że przy budowie centralnego odcinka II linii metra, zagłębienie stacji będzie zróżnicowane. Kolejne stacje od strony Woli w kierunku Wisły budowane będą coraz głębiej. Wymaga tego konieczność drążenia tunelu 7 metrów pod dnem Wisły oraz przejście II linii metra pod linią I. Trzykondygnacyjna stacja Nowy Świat będzie budowana najgłębiej, bo 30 metrów (6 pięter) pod ziemią.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej