Jest wykonawca obwodnicy Nysy
Spośród 8 wykonawców, którzy złożyli oferty na budowę obwodnicy Nysy, GDDKiA wybrała najkorzystniejszą, czyli jak zwykle najtańszą, ofertę, którą złożyło konsorcjum firm Mota Engil z Krakowa i Himmel & Papesch z Opola.
Oferta zwycięskiego konsorcjum opiewała na 307 440 000 zł. Pozostałe oferty na obwodnicę Nysy należały do:
Heilith & Woerner i Strabag – 325 835 000 zł,
Budimex – 338 387 000 zł,
Berger Bau Wrocław i Berger Bau Niemcy – 338 656 000 zł,
Pol-Aqua – 355 114 000 zł,
Eurovia – 386 132 000 zł,
PRDiM Mosty Łódź – 468 957 000 zł,
Intercor i Trakt – 491 977 000 zł.
Jak widać, oferty na budowę dróg są coraz lepiej przez firmy szacowane, bo różnice nie są już tak duże jak kiedyś, gdy najtańsza oferta potrafiła być nawet o 100% niższa niż pozostałe.
A wracając do obwodnicy Nysy, która powstanie w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41, to będzie ona realizowana w systemie Projektuj & Buduj. Od podpisania umowy wykonawca będzie miał 32 miesiące na całe przedsięwzięcie. Na inwestycję konsorcjum Mota Engil i Himmel & Papesch zadeklarowało udzielić 10 lat gwarancji. O ile procedury odwoławcze nie przeszkodzą w szybkim podpisaniu umowy z GDDKiA, to może do tego dojść już pod koniec czerwca lub na początku lipca 2014.
Dla wykonawcy 16,5-kilometrowego odcinka obwodnicy (7,4 km jako dwujezdniowy ciąg drogi krajowej nr 46 i 9,1 km drogo jednojezdniowej 2+1 w ciągu drogi krajowej nr 41) inwestycja oznacza aktualizację projektu i uzyskanie odpowiednich zgód. W ramach przedsięwzięcia trzeba będzie również m.in. wybudować 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100 metrowym przęsłem nurtowym oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi. To będzie również 4 ronda oraz węzeł drogowy, drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych, 10 zbiorników retencyjnych.