Kiedy metro dojedzie do stacji Młociny?

2007-06-04 15:11

Jeszcze w tym roku Metro Warszawskie chce uzyskać pozwolenie na budowę całego bielańskiego odcinka metra, by ją rozpocząć w przyszłym roku. Już ogłosiło konkursy na budowę kolejnych stacji i tuneli na tym odcinku (tunel B-21 - Stacja Bielany, tunel B-22 - Stacja Wawrzyszew). Wykonawcy zostaną wybrani za ok. 5 miesięcy.

Ponieważ Polska jest członkiem Unii Europejskiej, ogłoszenie o konkursie zostanie opublikowane nie tylko w polskim Biuletynie Zamówień Publicznych, ale też w jego europejskim odpowiedniku. Nie ma już preferencji dla firm krajowych, na równych prawach w przetargu będą mogły uczestniczyć również firmy zagraniczne. Inwestor chce wykorzystać do budowy tego odcinka metra fundusze unijne, w wysokości od 40 do 60 proc. inwestycji. Omawiany odcinek metra będzie budowany metodą odkrywkową, ponieważ na tym odcinku są lepsze warunki budowy. Taka metoda pracy jest o połowę tańsza i szybsza od metody tunelowej. Tunel (w odróżnieniu od już istniejącego) będzie pojedynczy, dwutorowy. Stacje metra będą położone znacznie płycej, czyli około 7 metrów pod ziemią (stacje już wybudowane leżą 15 metrów pod ziemią). Stacje będą jednokondygnacyjne. Na peron będzie można zejść z poziomu terenu. Na tym samym poziomie staną bramki biletowe. Wejścia do stacji będą zadaszone. Planowana budowa nie nie utrudni ruchu samochodów. Tunel powstaje wzdłuż ulicy Kasprowicza, której dwa pasy jezdni przedziela szeroki, 30- metrowy pas zieleni. Cały, 2,5- kilometrowy bielański odcinek metra (wraz z ostatnią stacją: "Młociny"), zostanie oddany do użytku do 2007 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej