Kiedy otworzą S7 Kraków - Widoma? Wiadomo, że budowa się przedłuży
Autor: GDDKiA
Prawdopodobnie pod koniec roku uda się otworzyć dla kierowców krakowski odcinek drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków - Widoma. Niestety, nie cały. Na pewno nie będzie można korzystać wówczas z węzła Mistrzejowice. Jego przebudowa zakończy się dopiero w przyszłym roku. Jak połączą w takim razie S7 z północną obwodnicą Krakowa?
Spis treści
- Kiedy otwarcie S7 Kraków Widoma?
- S7 Kraków – Widoma – 18 km nowej ekspresówki
- Najdłuższa nasuwana estakada w Polsce powstaje na S7
- Węzeł Mistrzejowice, będzie później. Dlaczego?
- Jak połączą S7 z Północną Obwodnicą Krakowa bez węzła Mistrzejowice?
Kiedy otwarcie S7 Kraków Widoma?
Droga ekspresowa S7 to jedna ze strategicznych tras ekspresowych w Polsce. Łączy m.in. Kraków z Warszawą. Na razie jeszcze jest to połączenie tylko teoretyczne, bo trasa jest ciągle w budowie. Ale pod koniec roku planowane jest oddanie jednego z najważniejszych odcinków S7 Kraków - Widoma. Budowa jednak się nie zakończy bo nie będzie gotowy węzeł Mistrzejowice. Ten będzie przejezdny dopiero w 2025 roku.
Jeszcze w tym roku ma zostać oddany 5,5 - km odcinek S7 Miechów Szczepanowice.
S7 Kraków – Widoma – 18 km nowej ekspresówki
To szczególna część drogi ekspresowej S7. Choć jest budowana jako jedna, to tak naprawdę składa się z dwóch części. To miejska część S7 i pozamiejska. W sumie to nieco ponad 18 km nowej trasy. Ta pierwsza część ma stanowić w przyszłości obwodnicę Krakowa i łączyć się (właśnie na węźle Mistrzejowice) z północną obwodnicą Krakowa (S52). Liczy nieco ponad 7 km długości.
Powstaną tu dwa węzły drogowe:
- węzeł Mistrzejowice,
- węzeł Grębałów.
Czytaj też: Północna obwodnica Krakowa - mapa. Prace nie zwalniają. Zaawansowanie przekroczyło 86 procent
Najdłuższa nasuwana estakada w Polsce powstaje na S7
Drugi, pozamiejski odcinek S7 Widoma – Kraków ma nieco ponad 11 km długości. To właśnie tu powstaje najdłuższa w Polsce nasuwana estakada. Będzie miała 1300 metrów długości i będzie biegła m.in. nad linią kolejową w Nowej Hucie.
Na tym odcinku zaplanowano aż 21 obiektów inżynierskich – mostów i wiaduktów.
Powstaną tu także dwa węzły:
- węzeł Łuczyce
- węzeł Raciborowice
Węzeł Mistrzejowice, będzie później. Dlaczego?
Jak tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, powodem opóźnienia w budowie węzła Mistrzejowice była konieczność wprowadzenia tam zmian projektowych. Węzeł trzeba było praktycznie zaprojektować od nowa.
Czytaj też: Budowa S7 Widoma - Kraków. Wiemy, kiedy ją oddadzą, ale bez węzła Mistrzejowice
Dlaczego trzeba było przeprojektować węzeł Mistrzejowice? Okazało się, że jego przepustowość zgodnie z wcześniejszym projektem była wystarczająca jedynie na obecny czas, jednak za 10-15 lat ruch zbierany tu m.in. z Północnej Obwodnicy Krakowa i innych nie byłby tu płynny. Trasa mogłaby się korkować na zjazdach i łącznicach. Stąd konieczność zaprojektowania węzła od nowa. Złożono już wniosek o ZRID dla tej części budowy.
Jak połączą S7 z Północną Obwodnicą Krakowa bez węzła Mistrzejowice?
GDDKiA planuje, po uzyskaniu przejezdności na S7, połączyć ją z północną obwodnicą Krakowa poprzez jedną z łącznic na węźle Mistrzejowice. Ruch na tej łącznicy odbywałby się dwukierunkowo, na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu, do czasu oddania całego węzła Mistrzejowice.
Na drodze ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice układają już nawierzchnię
Autor: GDDKiA
Budowa tego odcinka S7 nie jest zbyt skomplikowana. To odcinek liczący zaledwie 5,32 km długości.
Czytaj też:
- "Kobiety o twardych zębach", czyli maszyny TBM, które drążą tunele w Polsce
- Tunel w Świnoujściu ma już rok. Jest jednorurowy. Drugą „rurą” są wciąż promy
- Obwodnica Zawiercia – odwołanie odrzucone, Kroczyc - wybrano wykonawcę
- Krakowskie Centrum Muzyki tonie w zieleni. Trwa montaż wapiennych fasad
- Pod koniec wakacji zostaną otwarte dwa odcinki autostrady A2 - zapewnia GDDKiA