Kolej Małopolska. W Krakowie powstanie baza dla Kolei Małopolskiej
Kolej Małopolska wkracza w nowy etap. Konsorcjum firm Budimex i KZN Rail wybudują w Krakowie zaplecze techniczne do obsługi taboru kolejowego. Działka na jakiej będzie działało konsorcjum została wydzierżawiona od Grupy PKP na 30 lat. Baza dla Kolei Małopolskiej ma powstać w ciągu półtora roku.
Konsorcjum Budimex i KZN Rail nie tylko wybuduje, ale i wyposaży zaplecze techniczne do obsługi taboru kolejowego. Zadanie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj, wybuduj”. Termin realizacji inwestycji to 18 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
Jak będzie baza dla Kolei Małopolskiej w Krakowie?
W ramach umowy na terenie 3,38 ha powstanie hala kolejowa o wymiarach ok. 36/141 m. Zaplecze to pomieści nawet do 30 pojazdów 4- i 5-członowych. W budynku powstaną cztery strefy, w których znajdować się będzie część warsztatowo-naprawcza, biurowo-socjalna, magazynowa oraz myjnia taboru. W nowej hali powstaną niezbędne urządzenia oraz m.in. instalacje wodociągowe, sanitarne, centralnego ogrzewania i klimatyzacja pomieszczeń. W bezpośrednim sąsiedztwie myjni zaplanowano budowę oczyszczalni ścieków przemysłowych o przepustowości około 5 dm³/s.
Polecany artykuł:
Modernizacja w ramach budowy bazy dla Kolei Małopolskiej
W ramach projektu budowy bazy dla Kolei Małopolskiej zmodernizowana zostanie sieć sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Po stronie KZN Rail będzie przebudowa całego układu torowego, w tym wbudowanie 16 rozjazdów, umożliwiających sprawne poruszanie się pociągów po całej bocznicy.
Polecany artykuł:
Nowoczesne i funkcjonalne zaplecze, choć niewidoczne dla pasażera, to gwarant niezawodności taboru i wysokiej jakości usług przewoźnika - powiedział obecny na uroczystości podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk
Budowa centrum serwisowego dla przewoźnika kolejowego to pierwsza tego typu inwestycja Budimeksu. Spółka ma jednak wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów kolejowych. Zrealizowała m.in. modernizację LCS Kutno na odcinku Żychlin – Barłogi o długości 18 km oraz realizuje przebudowę stacji Port Gdynia o wartości 1,8 mld zł brutto. Natomiast spółka KZN Rail realizowała bardzo podobne zamówienie dla Kolei Dolnośląskich. Obie spółki mają bogate portfolio wspólnie realizowanych projektów, choćby aktualnie realizowana w Krakowie budowa Trasy Łagiewnickiej czy modernizacja Zajezdni Nowa Huta, gdzie KZN Rail działa jako podwykonawca prac torowych dla Budimeksu. Spółki posiadają własny sprzęt do wykonywania robót kolejowych oraz wyspecjalizowaną kadrę inżynierów.
Polecany artykuł: