Kolejne drogi w Polsce oddane do użytku
Coraz lepiej wygląda mapa drogowa Polski. Na koniec roku oddawane są krótsze i dłuższe odcinki autostrad, dróg ekspresowych i wojewódzkich. GDDKiA obecnie zleca zadania na dużo krótsze niż kiedyś odcinki, a więc i o sukcesach słyszymy dużo częściej.
Chcąc zmniejszyć ryzyko niepowodzenia inwestycji drogowych, GDDKiA zmieniła politykę przetargową i obecnie zleca przetargi na dużo krótsze niż kiedyś odcinki. Dlatego o powodzeniu zakończonych inwestycji słyszymy częściej. Tylko jesienią 2014 roku GDDKiA raportowało m.in. o oddaniu do użytku 13 km wschodniej i 10 km północnej obwodnicy Lublina, 45 km łącznie nowych dróg w województwie łódzkim, 35 km A4, gliwickiego odcinka DTŚ, 6 km S69 w Bielsku Białej czy obwodnicę Augustowa.
Na początku listopada 2014 Budimex oddał do użytku odcinek drogi wojewódzkiej 892 pomiędzy Zagórzem a Komańczą. Odcinek ma 29 km, ale trudność polega na prowadzeniu robót na krętej trasie o dużych spadkach i nad górskimi potokami. W ramach przebudowy drogi wojewódzkiej 892 Budimex przebudował także 10 obiektów mostowych. Przebudowa trwała 2 lata i kosztowała 104 mln złotych.
Pod koniec listopada został oddany do użytku ostatni odcinek S8 w woj. łódzkim pomiędzy Sieradzem a Łaskiem (woj. łódzkie). Długość najnowszego odcinka to prawie 34 km - z 114 km przebiegających przez województwo łódzkie. Całość trasy S8 łączy Dolny Śląsk z Łodzią, a następnie z Warszawą. Koszt budowy S8 szacuje się na 5 mld złotych. Cała nawierzchnia S8 jest betonowa, ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy oraz 2,5 metrowy pas awaryjny. Po S8 będzie się można poruszać z maksymalną prędkością 120 km/h. Wykonawcą oddanego do użytku odcinka było konsorcjum firm: Dragados (lider) i POL-AQUA (partner).