Remont Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie skończy się przed terminem? W 2 miesiące wykonano 90% prac
Autor: ZDM
Wyremontowana nawierzchnia Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie
Rozpoczęty w czerwcu remont Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie miał potrwać 8 miesięcy, ale po 2 miesiącach wszystko jest już niemal gotowe. Wymiana i wzmacnianie nawierzchni części Traktu Królewskiego powinny zakończyć się więc przed terminem. To dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców samochodów.
Spis treści
- Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni niemal zakończony
- Bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej
- Autobusy wróciły na remontowany odcinek Traktu Królewskiego
Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni niemal zakończony
Na początku marca 2024 r. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił, że Krakowskie Przedmieście doczeka się remontu nawierzchni na odcinku między ul. Miodową a Królewską. Prace remontowe rozpoczęły się 21 czerwca 2024 r., a dokładniej w nocy z 21 na 22 czerwca.
Prace miały potrwać 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą, czyli od końca kwietnia 2024 r. Po zaledwie 2 miesiącach wykonawca raportuje jednak, że wykonano już 90% zaplanowanych prac. Przez wakacje ułożono ponad 5200 mkw. nowej kostki. Na remontowany odcinek wróciły już autobusy.
– Warto zaznaczyć, że podczas jednej z pierwszych narad koordynacyjnych wyraziliśmy wątpliwość, czy wykonawcy, firmie Balzola, uda się zrealizować prace w takim tempie, by na początek września autobusy wróciły na tę trasę. Zakład, który wtedy został zawarty, został przez nas przegrany, z czego… bardzo się cieszymy. W poniedziałek dyrektor ZDM Łukasz Puchalski przekazał dyrektorowi generalnemu Balzoli Adamowi Stawskiemu pudełko wedlowskiego ptasiego mleczka, które było stawką zakładu – podaje ZDM.
Jak informuje ZDM, do wykonania zostało już tylko 10% prac, głównie układanie nowej kostki w zatokach autobusowych. Wszystko wskazuje zatem na to, że cały remont zakończy się przed terminem.
Przypomnijmy, że przetarg na wybór wykonawcy prac miasto ogłosiło w lutym 2024 r., zaś rozstrzygnęło w marcu. Zwyciężyła firma Balzola, która chciała za swoje usługi 8,6 mln zł. To o ok. 3 mln zł mniej, niż było gotowe zapłacić za ten remont miasto.
- Przeczytaj również: Przebudowa ul. Kruczej w Warszawie opóźnia się. W planach zwężenie jezdni
Bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej
ZDM zdecydował się na Krakowskim Przedmieściu na rozwiązanie, które kilka lat temu sprawdziło się w trakcie remontu ul. Miodowej oraz w czasie wymiany nawierzchni na innych odcinkach Traktu Królewskiego. Ma to zagwarantować trwałość nowej nawierzchni, zwłaszcza w obliczu dużego ruchu autobusowego w tym miejscu.
– Bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej – przypomina ZDM. – Taka sama technologia wykorzystana została, w 2019 roku, na Krakowskim Przedmieściu i fragmencie Nowego Światu (od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej). Całość została ponadto zabezpieczona cementową zaprawą betonową.
Autobusy wróciły na remontowany odcinek Traktu Królewskiego
Odcinek Krakowskiego Przedmieścia między ul. Królewską a Miodową to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Warszawie – kursuje tędy m.in. wiele autobusów komunikacji miejskiej. Remont oznaczał więc spore utrudnienia, które jednak na szczęście już się zakończyły.
– Od poniedziałku, 2 września, na Krakowskie Przedmieście w dni powszednie wróciły więc autobusy linii 106, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i N44. W weekendy na odcinku od ulicy Miodowej do Świętokrzyskiej w dalszym ciągu będą ustępowały miejsca spacerowiczom – zapewnia ZDM.
Warto przypomnieć, że Krakowskie Przedmieście w Warszawie to ulica nietypowa pod względem organizacji ruchu – latem i jesienią w weekendy odcinek między ul. Świętokrzyską a Miodową zmienia się w deptak, co oznacza, że zostaje zamknięty dla ruchu pojazdów.
Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Remont nawierzchni Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie w 2024 r.