Remont Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie skończy się przed terminem? W 2 miesiące wykonano 90% prac

2024-09-05 12:34

Rozpoczęty w czerwcu remont Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie miał potrwać 8 miesięcy, ale po 2 miesiącach wszystko jest już niemal gotowe. Wymiana i wzmacnianie nawierzchni części Traktu Królewskiego powinny zakończyć się więc przed terminem. To dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców samochodów.

Spis treści

  1. Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni niemal zakończony
  2. Bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej
  3. Autobusy wróciły na remontowany odcinek Traktu Królewskiego
Murator Remontuje: Jak łatwo nałożyć gładź szpachlową
Materiał sponsorowany

Krakowskie Przedmieście w Warszawie. Remont nawierzchni niemal zakończony

Na początku marca 2024 r. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił, że Krakowskie Przedmieście doczeka się remontu nawierzchni na odcinku między ul. Miodową a Królewską. Prace remontowe rozpoczęły się 21 czerwca 2024 r., a dokładniej w nocy z 21 na 22 czerwca.

Prace miały potrwać 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą, czyli od końca kwietnia 2024 r. Po zaledwie 2 miesiącach wykonawca raportuje jednak, że wykonano już 90% zaplanowanych prac. Przez wakacje ułożono ponad 5200 mkw. nowej kostki. Na remontowany odcinek wróciły już autobusy.

– Warto zaznaczyć, że podczas jednej z pierwszych narad koordynacyjnych wyraziliśmy wątpliwość, czy wykonawcy, firmie Balzola, uda się zrealizować prace w takim tempie, by na początek września autobusy wróciły na tę trasę. Zakład, który wtedy został zawarty, został przez nas przegrany, z czego… bardzo się cieszymy. W poniedziałek dyrektor ZDM Łukasz Puchalski przekazał dyrektorowi generalnemu Balzoli Adamowi Stawskiemu pudełko wedlowskiego ptasiego mleczka, które było stawką zakładu – podaje ZDM.

Jak informuje ZDM, do wykonania zostało już tylko 10% prac, głównie układanie nowej kostki w zatokach autobusowych. Wszystko wskazuje zatem na to, że cały remont zakończy się przed terminem.

Przypomnijmy, że przetarg na wybór wykonawcy prac miasto ogłosiło w lutym 2024 r., zaś rozstrzygnęło w marcu. Zwyciężyła firma Balzola, która chciała za swoje usługi 8,6 mln zł. To o ok. 3 mln zł mniej, niż było gotowe zapłacić za ten remont miasto.

Bruk na betonowej podbudowie jak na ul. Miodowej

ZDM zdecydował się na Krakowskim Przedmieściu na rozwiązanie, które kilka lat temu sprawdziło się w trakcie remontu ul. Miodowej oraz w czasie wymiany nawierzchni na innych odcinkach Traktu Królewskiego. Ma to zagwarantować trwałość nowej nawierzchni, zwłaszcza w obliczu dużego ruchu autobusowego w tym miejscu.

– Bruk został ułożony na betonowej podbudowie i połączony spoiwem na bazie żywicy epoksydowej – przypomina ZDM. – Taka sama technologia wykorzystana została, w 2019 roku, na Krakowskim Przedmieściu i fragmencie Nowego Światu (od ul. Świętokrzyskiej do ul. Królewskiej). Całość została ponadto zabezpieczona cementową zaprawą betonową.

Krakowskie Przedmieście w Warszawie przed remontem nawierzchni
Autor: UM Warszawa Krakowskie Przedmieście w Warszawie przed remontem nawierzchni

Autobusy wróciły na remontowany odcinek Traktu Królewskiego

Odcinek Krakowskiego Przedmieścia między ul. Królewską a Miodową to jedno z bardziej ruchliwych miejsc w Warszawie – kursuje tędy m.in. wiele autobusów komunikacji miejskiej. Remont oznaczał więc spore utrudnienia, które jednak na szczęście już się zakończyły.

– Od poniedziałku, 2 września, na Krakowskie Przedmieście w dni powszednie wróciły więc autobusy linii 106, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i N44. W weekendy na odcinku od ulicy Miodowej do Świętokrzyskiej w dalszym ciągu będą ustępowały miejsca spacerowiczom – zapewnia ZDM.

Warto przypomnieć, że Krakowskie Przedmieście w Warszawie to ulica nietypowa pod względem organizacji ruchu – latem i jesienią w weekendy odcinek między ul. Świętokrzyską a Miodową zmienia się w deptak, co oznacza, że zostaje zamknięty dla ruchu pojazdów.

Listen to "Murowane starcie" on Spreaker.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej