Linia kolejowa Kraków-Rzeszów w przebudowie

2012-05-30 11:10
Linia kolejowa Kraków-Rzeszów w przebudowie
Autor: PKP PLK SA

Zarząd PKP rozpoczął kolejny etap modernizacji połączenia kolejowego między Krakowem a Rzeszowem. W ramach projektu linia kolejowa zostanie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich, a prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

Linia kolejowa Kraków-Rzeszów w przebudowie
Autor: PKP PLK SA Linia kolejowa Kraków-Rzeszów

PKP rozpoczęły kolejny, trzeci etap przebudowy połączenia kolejowego relacji Kraków-Rzeszów. W rezultacie linia kolejowa na odcinku Podłęże-Rzeszów skróci czas podróży pociągów o ponad godzinę.

Przeczytaj również: Lotnisko Świdnik będzie miało połączenie kolejowe z Lublinem. Przetarg rozstrzygnięty

Aktualnie trwają roboty budowlane związane z modernizacją linii kolejowej nr 91 łączącej te dwa miasta. Przypomnijmy, że w lutym 2012 roku, oddano do eksploatacji ponad pięciokilometrowy odcinek toru nr 2 na odcinku Trzciana-Rudna Wielka.

Linia kolejowa a przebudowa

Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. Przebudowa zakłada dostosowanie linii kolejowej do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków-Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

W ramach inwestycji, na 16 stacjach zostaną przebudowane tory. Wszystkie przystanki na tej trasie zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wybudowany zostanie również nowy przystanek osobowy-Dębica Wschodnia. Dodatkowo, przedsięwzięcie obejmie przebudowę lub budowę obiektów inżynieryjnych, w tym: 96 szt. wiaduktów kolejowych, drogowych i estakad oraz 42 mosty.

Przebudowa a roboty budowlane

  • Kontrakt 1.1 odcinek Podłęże – Bochnia 22,800 km linii, 3 stacje
  • Kontrakt 1.2 odcinek Bochnia – Biadoliny 22,300 km linii, 2 stacje
  • Kontrakt 1.3 odcinek Biadoliny – Tarnów 18,900 km linii, 3 stacje
  • Kontrakt 2.1 odcinek Tarnów – Dębica 31,300 km linii, 4 stacje
  • Kontrakt 2.2 odcinek Dębica - Sędziszów Małopolski 22,100 km linii, 2 stacje
  • Kontrakt 2.3 odcinek Sędziszów Małopolski – Rzeszów 21,300 km linii, 2 stacje

Koszt całej inwestycji to 4 mln 673 tys. złotych, z czego 2 mln 181 tys. złotych to unijne dofinansowanie. Planowany termin zakończenia prac to IV kwartał 2014 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej