Modernizacja dworca kolejowego w Płocku. Nowa inwestycja na ukończeniu

2014-11-19 14:05
Nowa inwestycja w Płocku - zintegrowane centrum komunikacyjne
Autor: Projekt „Archidea” Królikowski Wichliński – Architekci Zintegrowane centrum komunikacyjne - dworzec kolejowy i autobusowy w Połocku

Dworzec kolejowy w Płocku ma być oddany do użytku jeszcze w 2014 roku. Nowa inwestycja w Płocku to dworzec kolejowy wraz z niewielkim hotelem, punktami usługowymi i handlowymi, a także kilkanaście stanowisk dla autobusów i parking samochodowy

Prace budowlane na terenie dworca kolejowego w Płocku rozpoczęły się wiosną 2014. Stary, wybudowany w latach 60. XX wieku budynek  dworca został poddany rewitalizacji. Po rozbudowie powstał nowy obiekt o niemal dwukrotnie większej powierzchni. W budynku znajduje się poczekalnia dla pasażerów, kasy biletowe, toalety, a także strefa gastronomiczno–usługowa oraz handlowa, licząca łącznie 12 punktów o powierzchni od 12 do 50 m2. Obiekt poddany został termomodernizacji, zainstalowano także energoszczędne oświetlenie.
Na pierwszym piętrze nowego dworca powstaje hotel z 32 dwuosobowymi pokojami.
Częścią nowego węzła komunikacyjnego jest dworzec autobusowy. Pod wiatą w kształcie skrzydła równocześnie będzie mogło zatrzymać się równocześnie 12 autobusów na 6 stanowiskach. Nowy dworzec będzie obsługiwał połączenia lokalne i dalekobieżne. W sąsiedztwie zlokalizowano też nowy parking, postój taksówek i stojaki rowerowe.
W ramach nowej inwestycji przebudowane zostały instalacja elektryczna i sieć wodno-kanalizacyjna, ciągi pieszo-drogowe. Prace wykończeniowe mają się zakończyć do 30 listopada 2014. Wykonawcą jest płocka miejska spółka Rynex sp. z o.o.

Projekt i finansowanie nowej inwestycji

Projekt architektoniczny modernizacji dworca przygotowany został przez łódzką pracownię architektoniczną „Archidea” Królikowski Wichliński – Architekci. Projekt wybrany został w rozstrzygniętym w sierpniu 2013 konkursie architektonicznym. Dominującym kolorem nowego dworca ma być zieleń. Architekci porównują  stalowe wsporniki oparte na żelbetowych słupach do pni drzew. Koszt nowej inwestycji to ok. 15 mln zł. Jedną trzecią wkładu zapewnił Rynex, zaś 10 mln zł pochodzi z nisko oprocentowanej pożyczki udzielonej w ramach inicjatywy Jessica przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej