Most nad Wisłą między Kamieniem i Solcem gotowy wiosną 2015
Most w Kamieniu powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej 747, która ma połączyć Lublin z Radomiem i Kielcami. Ten most nad Wiśłą to największa inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Symboliczne spawanie nasuwanego z obu stron Wisły mostu odbyło się 12 listopada 2014 roku. Most pomiędzy Kamieniem w woj. lubelskim a Solcem w woj. mazowieckim będzie miał trochę ponad kilometr, ale będzie stanowić ważne połączenie dla Lublina. Droga wojewódzka nr 747 łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Kierowcy korzystające z tej drogi obecnie muszą przeprawiać się promem. Najbliższe mosty w Puławach i Annopolu dzieli 75 kilometrów.
Pierwsze prace budowlane rozpoczęto pod koniec 2012 roku. Oddanie do użytku nowego mostu zaplanowano na wiosnę 2015 roku. Wykonawcy pozostało jeszcze do wykonania płyta mostu, chodniki oraz nawierzchnie asfaltobetonowe na moście i części dróg dojazdowych, a także prace wykończeniowe.
Most jest konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Składa się z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła mają 80 metrów, a osiem przęseł w środku - 108 metrów. Po oddaniu do użytku nowy most będzie miał 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 4 metrów i 1,5-metrowy chodnik.
Nazwa inwestycji: most drogowy w Kamieniu
Inwestor: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
Generalny wykonawca: konsorcjum firm: Energopol - Szczecin SA (lider) i Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner
Data rozpoczęcia inwestycji: październik 2012 roku
Planowany termin oddania do użytku: wiosna 2015 roku