Nocny montaż kładki na zakopiance. W godzinę ułożyli przęsła na podporach
Autor: GDDKiA
Drogowcy w niespełna godzinę ułożyli przęsła nowej kładki dla pieszych na konstrukcji w Mogilanach. To część zakopianki czyli DK 7. Budowa kładki kosztuje 6 mln zł. Nocny montaż przęseł był bardzo widowiskowy. Użyto do niego 80-tonowego dźwigu.
Spis treści
- Kładkę przywieziono na miejsce przed północą
- Kładka dla pieszych w Mogilanach na zakopiance
- Nowa kładka dla pieszych na DK 7 na trzech podporach
- Budują kładki na zakopiance, likwidują "zebry"
- Tak montowali przęsła kładki nad zakopianką - zobacz galerię zdjęć
Kładkę przywieziono na miejsce przed północą
Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy około północy w czwartek, z 16 na 17 maja. O 1:40 zamknięto ruch na zakopiance i zaczęła się operacja montowania przęseł na trzech podporach kładki. Dwa połączone przęsła umieszczono na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory.
Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, bo po około godzinie przywrócono ruch na zakopiance. Nad ranem kierowcy korzystali już z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Kładka dla pieszych w Mogilanach na zakopiance
Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką jest budowane w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączy ul. Żary i św. Rity i zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7. Gdy kładka będzie gotowa, znikną zwykłe pasy na jezdni, z których dotąd korzystali piesi.
Jak informuje GDDKiA, przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.
Budowa mostu w Wolinie. Tak nasunęli przęsło na konstrukcję mostu na S3 WIDEO
Autor: GDDKiA
Nowa kładka dla pieszych na DK 7 na trzech podporach
Jak wygląda nowa kładka dla pieszych? Kładka znajduje się na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Koszt inwestycji to 6 mln zł. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 roku.
Budują kładki na zakopiance, likwidują "zebry"
Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA buduje dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowa ma się rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły mają być gotowe do końca 2025 roku.
Tak montowali przęsła kładki nad zakopianką - zobacz galerię zdjęć
Autor: GDDKiA
Czytaj też:
- Most w Sandomierzu ma kolejne nowe przęsła. Zakończyło się nasuwanie na konstrukcję
- Największa inwestycja kolejowa na południu Polski wciąż czeka na pozwolenie
- Do tunelu w Zielonkach wjedzie maszyna do do układania betonowej nawierzchni. To część północnej obwodnicy Krakowa
- Najwyższy wiadukt w Europie skończy w tym roku 20 lat. To prawdziwe cudo techniki
- Bezpłatne autostrady w Polsce. Kto ma je remontować i skąd wziąć na to pieniądze?