Nowy budynek Politechniki Białostockiej. Centrum Nowoczesnego Kształcenia
Na czterech kondygnacjach Centrum Nowoczesnego Kształcenia - nowego budynku Politechniki Białostockiej znajduje się biblioteka główna, centrum zdalnego kształcenia, naukowe centrum badawczo-rozwojowe i studium języków obcych. Budowa CNK zakończyła się kilka miesięcy temu, obecnie trwa wyposażanie budynku Politechniki Białostockiej.
Autor: Politechnika Białostocka
W Centrum Nowoczesnego Kształcenia mieścić się będzie m.in. biblioteka Politechniki Białostockiej, w której zgromadzony zostanie cały księgozbiór uczelni
Budynek Centrum Nowoczesnego Kształcenia Politechniki Białostockiej mieści się zbiegu ulic Zwierzynieckiej i Świerkowej. Obiekt składa się z dwóch skrzydeł połączonych szklanym holem. Część środkowa pełni funkcję wypoczynkowo-rekreacyjną, znajduje się tutaj również czytelnia z wolnym dostępem. Elewację budynku zdobi ażurowa wycinanka, nawiązująca do podlaskich motywów ludowych. Budynek CNK Politechniki Białostockiej został zaprojektowany przez architektów z pracowni Group-Arch.
Część budynku zajmuje nowoczesna biblioteka. Przeniesiony zostanie tutaj cały księgozbiór Politechniki. Dostępność do zbiorów będzie zapewniona zarówno w formie tradycyjnej, jak i na nośnikach elektronicznych. W bibliotece będzie działać całodobowa wrzutnia na książki z dostępem z zewnątrz budynku, która będzie umożliwiała samodzielne wypożyczanie i zwrot książki bez pomocy pracownika biblioteki.
Zobacz także: Nowy gmach Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku
Poza biblioteką, w Centrum Nowoczesnego Kształcenia mieścić się będzie studium języków obcych z laboratoriami komputerowymi i salami do ćwiczeń; centrum zdalnego kształcenia z salami multimedialnymi i salami komputerowymi dla wykładowców do prowadzenia zajęć w trybie online. Ważne miejsce odgrywać będzie również naukowe centrum badawczo-rozwojowe z różnego rodzaju specjalistycznymi laboratoriami.
Koszt projektu to ponad 65 mln zł. 96 proc. stanowiło unijne dofinansowanie. Wykonawcą inwestycji była firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman.