Budowa mostu w Wolinie. Trwa montaż ostatniego elementu przęsła łukowego, potem nasuną je na most
Autor: GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk
Montaż przęsła łukowego trwa. Brakuje już tylko jednego elementu
W Wolinie (woj. zachodniopomorskie) trwa montaż konstrukcji przęsła łukowego nowego mostu nad rzeką Dziwną. Został jeszcze ostatni element. Niebieskie łuki przęseł widać z daleka. Przęsło będzie nasuwane z na konstrukcję z lądu i osadzone nad rzeką przy pomocy barek. Most jest budowany w ramach powstającej tu drogi ekspresowej S3 na odcinku Dargobądz-Troszyn. Samo nasuwanie zacznie się około marca.
Spis treści
- Most w Wolinie nad Dziwną. Jak powstaje?
- Budowa drogi ekspresowej S3 Dargobądz - Troszyn
- Kiedy będzie gotowa S3 Dargobądz - Troszyn?
Budowa drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim przyspiesza. Nic dziwnego, bo przecież trasa ma być gotowa i oddana kierowcom w połowie tego roku. W ramach budowy nowej ekspresówki, nad Dziwną powstaje wyjątkowy obiekt.
Most w Wolinie nad Dziwną. Jak powstaje?
Budową mostu nad Dziwna zajmują się Mosty Rzeszów (roboty żelbetowe), Intop Warszawa Sp. z o.o., INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. Elementy metalowe przęsła to dzieło firmy Mostostal. To bardzo ciekawa konstrukcja. Najpierw powstał ustrój nośny obiektu. Potem na budowę w częściach dotarły łuki metalowych przęseł nowego obiektu.
Metalowa konstrukcja najpierw musi zostać zmontowana na brzegu. Potem będzie nasuwana na konstrukcję nośną z lądu. Na koniec w ostatecznym usytuowaniu przęsła na moście pomagają z rzeki barki.
Niebieskie łuki nowego mostu są widoczne z daleka. Będą z pewnością znakiem rozpoznawczym tego miejsca dla kierowców.
Ten proces jeszcze trochę potrwa. Na razie przęsła jeszcze są na brzegu. Szacujemy, że nasuwanie przęseł zacznie się około marca. Do tego czasu są jeszcze konieczne do wykonania inne prace – powiedział nam Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa obwodnicy Oświęcimia to "odcinek specjalny" S1. Powstaje tak, by nie było jej widać...
Autor: GDDKIA
Budowa drogi ekspresowej S3 Dargobądz - Troszyn
Most na Dziwną w Wolinie ma 1,1 km długości. Konstrukcja powstaje w ramach budowy 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim.
To 16 kilometrów nowiutkiej dwupasmówki o standardzie drogi ekspresowej. Trasa będzie miała nawierzchnię bitumiczną i po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Droga będzie miała nośność przystosowaną do użytkowania nawet przez najcięższe pojazdy.
Kiedy będzie gotowa S3 Dargobądz - Troszyn?
Według harmonogramu 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 Dargobądz – Troszyn ma być gotowy w maju 2024 roku.
Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm Poblud Pomorze, Intop, PRD Nowogard. Koszt jego budowy to zgodnie z umową – 679,35 mln zł.
Na tej trasie powstaną trzy węzły - Dargobądz, Wolin Zachód oraz węzeł Wolin Wschód. Ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą. Przy tej części ekspresówki powstanie też MOP, czyli Miejsce Obsługi Podróżnych. Będzie to MOP Dargobądz.
W ramach budowy wspomnianego odcinka drogi ekspresowej S3 powstaną też imponujące obiekty inżynierskie, wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt.
Czytaj też:
- Obejście Węgierskiej Górki z opóźnieniem. Kiedy S1 w Beskidach będzie gotowa?
- Północna obwodnica Krakowa - mapa. Koniec budowy jeszcze w tym roku!
- To będzie najdłuższy tunel w Polsce! W tym roku wniosek o pozwolenie na budowę
- Uszkodzony wiadukt na S3! Wjechała w niego ciężarówka ze śmigłem wiatraka. Oddanie S3 zagrożone?
Zobacz też: Najdłuższe budynki świata
Autor: Szymon Starnawski / Grupa Murator
Przesuń w prawo, by zobaczyć najdłuższe budynki na świecie