Obwodnica Krakowa. Rusza budowa Trasy Łagiewnickiej
III obwodnica Krakowa to jedna z najważniejszych inwestycji miasta na najbliższe lata. Z początkiem lutego ruszyła budowa pierwszego etapu Trasy Łagiewnickiej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.
Trasa Łagiewnicka to jeden z brakujących elementów tzw. III obwodnicy Krakowa. Ten etap to dopiero początek budowy obwodnicy po stronie zachodniej miasta. Budowa drogi powinna zakończyć się w 2020 roku, wtedy też ruszy realizacja kolejnych odcinków obwodnicy – Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Wartość inwestycji wynosi 652,19 mln zł netto.
Trasa Łagiewnicka będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Finalnie powstanie 3,5 km drogi dwujezdniowej, z pięcioma odcinkami tunelowymi, nowymi węzłami drogowymi, ekranami akustycznymi, mostami, kładkami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi.
Wzdłuż obwodnicy powstanie linia tramwajowa
W ramach inwestycji powstanie również linia tramwajowa wzdłuż trasy długości 1,7 km, która połączy osiedle Kurdwanów i ulicę Zakopiańską. Jej budowa będzie współfinasowana ze środków funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Obwodnica Krakowa to szansa na zmniejszenie emisji spalin i hałasu
W przyszłości inwestycja nie tylko upłynni ruch między dzielnicami Krakowa i odciąży system komunikacyjny w centrum miasta, ale również wpłynie na poprawę jakości środowiska naturalnego, dzięki zmniejszeniu emisji spalin i hałasu. Trasa ta jest niezbędna, aby uspokoić ruch samochodowy w centrum Krakowa.
Czytaj też o wschodniej obwodnicy Krakowa>>