Obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta

2012-08-30 12:31
Obwodnica Mińska Mazowieckiego
Autor: Małgorzata Tarnowska Obwodnica Mińska Mazowieckiego

Po trzech latach zakończyła się budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego i tym samym pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy został oddany do ruchu. Projekt budowlany na zlecenie GDDKiA opracowała firma Tebodin-SAP Projekt. W przyszłości obwodnica będzie częścią projektowanej autostrady A2 aż do granicy w Kukurykach.

W dniu 29 sierpnia, obwodnica Mińska Mazowieckiego została uroczyście oddana do ruchu. Dzięki 20-kilometrowej inwestycji kierowcy skrócą czas podróży o 30 minut. Jest to pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Droga w przyszłości umożliwi skierowanie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 2 poza Mińsk Mazowiecki.

Przeczytaj również: Żeby GDDKiA wypłaciła zaległości, na wniosek jest 21 dni

Budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego

Budowa obwodnicy rozpoczęła się 24 sierpnia 2009 roku. Projekt budowlany inwestycji na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wykonała spółka Tebodin-SAP Projekt we współpracy z Dopravoprojekt.

Obwodnica Mińska Mazowieckiego

Obwodnica Mińska Mazowieckiego bez wątpienia poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym na tym odcinku i przeniesie ruch tranzytowy (przede wszystkim ruch pojazdów ciężkich) poza centrum miasta. Warto zaznaczyć, że dziennie przez Mińsk przejeżdża 26 tys. pojazdów, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich. W ramach zadania wybudowano: 3 węzły drogowe (Mińsk Mazowiecki, Jakubów, Kałuszyn), 4 wiadukty w ciągu A-2, 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych, most, kładkę dla pieszych, 13 przepustów, 2 MOP-y, 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów) oraz 35 km dróg dojazdowych.

Koszt inwestycji to 567,4 mln złotych. Przedsięwzięcie było współfinansowane przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu "Infrastruktura i Środowisko".

Obwodnica Mińska

Nazwa: Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego
długość obwodnicy: 20 km
status inwestycji: zrealizowana
realizacja: sierpień 2009-sierpień 2012

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)
Projekt budowlany: Tebodin-SAP Projekt i Dopravoprojekt
Generalny wykonawca: konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, ASTALDI, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Regionalne Drogi Podlaskie", Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego "MAZOWIECKIE MOSTY" oraz Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "MOSTY" SA.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej