Obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta
Po trzech latach zakończyła się budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego i tym samym pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy został oddany do ruchu. Projekt budowlany na zlecenie GDDKiA opracowała firma Tebodin-SAP Projekt. W przyszłości obwodnica będzie częścią projektowanej autostrady A2 aż do granicy w Kukurykach.
W dniu 29 sierpnia, obwodnica Mińska Mazowieckiego została uroczyście oddana do ruchu. Dzięki 20-kilometrowej inwestycji kierowcy skrócą czas podróży o 30 minut. Jest to pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Droga w przyszłości umożliwi skierowanie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 2 poza Mińsk Mazowiecki.
Przeczytaj również: Żeby GDDKiA wypłaciła zaległości, na wniosek jest 21 dni
Budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego
Budowa obwodnicy rozpoczęła się 24 sierpnia 2009 roku. Projekt budowlany inwestycji na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wykonała spółka Tebodin-SAP Projekt we współpracy z Dopravoprojekt.
Obwodnica Mińska Mazowieckiego
Obwodnica Mińska Mazowieckiego bez wątpienia poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym na tym odcinku i przeniesie ruch tranzytowy (przede wszystkim ruch pojazdów ciężkich) poza centrum miasta. Warto zaznaczyć, że dziennie przez Mińsk przejeżdża 26 tys. pojazdów, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich. W ramach zadania wybudowano: 3 węzły drogowe (Mińsk Mazowiecki, Jakubów, Kałuszyn), 4 wiadukty w ciągu A-2, 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych, most, kładkę dla pieszych, 13 przepustów, 2 MOP-y, 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów) oraz 35 km dróg dojazdowych.
Koszt inwestycji to 567,4 mln złotych. Przedsięwzięcie było współfinansowane przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu "Infrastruktura i Środowisko".
Obwodnica Mińska
Nazwa: Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego
długość obwodnicy: 20 km
status inwestycji: zrealizowana
realizacja: sierpień 2009-sierpień 2012
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)
Projekt budowlany: Tebodin-SAP Projekt i Dopravoprojekt
Generalny wykonawca: konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, ASTALDI, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Regionalne Drogi Podlaskie", Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego "MAZOWIECKIE MOSTY" oraz Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "MOSTY" SA.