Obwodnica Sierpca już gotowa. Oficjalne otwarcie 18 stycznia

2025-01-16 10:24

Sierpc ma już obwodnicę. To nowa część drogi wojewódzkiej 560. Odciąży wiecznie zakorkowany odcinek tej drogi prowadzący przez samo centrum Sierpca. Mieszkańcy wreszcie odetchną od ruchu, hałasu, korków i spalin. Oficjalne otwarcie 18 stycznia 2025.

Spis treści

  1. Obwodnica Sierpca – najważniejsza miejska inwestycja XXI w.
  2. Drogowe inwestycje w Sierpcu - kontynuacja

Obwodnica połączyła obciążony ruchem odcinek drogi DW560 z drogą krajową DK10, która przebiega północnymi rubieżami miasta ze wschodu na zachód. To był długo wyczekiwany 3-kilometrowy odcinek, którego budowa rozpoczęła się w maju 2022 r. Koszt inwestycji wyniósł nieco ponad 91 mln. zł, z czego niemal 35 mln. zł pochodziło z Rządowego Programu Rozwoju Dróg. Droga jest już przejezdna, ale trwają jeszcze ostanie prace przed oficjalnym otwarciem.

Most kratownicowy we Włocławku

Obwodnica Sierpca – najważniejsza miejska inwestycja XXI w.

Początek wybudowanej obwodnicy, która otrzymała nazwę „Trasy 700-lecia miasta Sierpc” zlokalizowano przy czterowlotowym rondzie w ciągu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 560 w m. Gorzewo, a koniec na trójwlotowym rondzie na skrzyżowaniu z DK10 w m. Borkowo Kościelne w rejonie granicy z miastem Sierpc. W ramach inwestycji wybudowany został wiadukt nad linią kolejową i most na rzece Sierpienica. Obwodnica ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na przecięciu drogi wojewódzkiej DW-560 i ulicy Mickiewicza powstały dodatkowe pasy ruchu do skrętu w lewo. W przyszłości planowana jest tutaj sygnalizacja świetlna. Dodatkowo, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do przyległych działek zostały wybudowane drogi serwisowe. Wzdłuż całej obwodnicy powstały chodniki, ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. Obwodnica jest największym przedsięwzięciem inwestycyjnym miasta na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.

Drogowe inwestycje w Sierpcu - kontynuacja

Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych miasta Sierpc będzie powiązanie dróg wojewódzkich DW541 i DW560 na linii północ – południe. Podczas oficjalnego otwarcia 18 stycznia mają rozpocząć się rozmowy na temat planowania przedłużenia obwodnicy aż do drogi DW541 w kierunku wsi Mochowo i Bożewo. Ten odcinek będzie nieco dłuższy, odsunie tranzyt daleko od granic miasta, ale również wymaga wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi. Włodarze miasta mają nadzieję na zakończenie planowania tej inwestycji na koniec obecnej kadencji samorządu. Na razie droga DW541 zostanie przebudowana na jej miejskim odcinku. Ogłoszono już przetarg na wykonanie prac.

Murowane starcie
Technologia budowy - beton komórkowy czy ceramika. MUROWANE STARCIE

Węzeł Hałcnów na S1 będzie się łączył z Beskidzką Drogą Integracyjną S52

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej