Ogłoszono przetarg na realizację Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma być dwujezdniową drogą ekspresową, po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. Trasa będzie miała około 32 km. Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej usprawni układ komunikacyjny Trójmiasta i Pomorza Gdańskiego.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - przebieg
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie się zaczynać na węźle Chwaszczyno (jest budowany w ramach innego odcinka S6 Bożepole Wielkie - Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20 (w pobliżu Żukowa) i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (na trasie S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP – główna przyspieszona) o długości ok. 7 km.
Polecany artykuł:
Obwodnica Metropolii Trójmiasta realizowana w dwóch etapach
Budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej podzielono na dwa odcinki realizacyjne:
- Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
- Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej pozwoli na sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.