PKP: dworzec Wałbrzych Miasto. Rusza drugi etap modernizacji
PKP S.A. rozpoczyna drugi etap modernizacji dworca Wałbrzych Miasto. Wykonawcą realizacji została firmą Integer. Prace budowlane rozpoczną się w czerwcu br. Całkowita wartość inwestycji to ponad 9 milionów złotych. Będzie ona finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.
W ubiegłym roku zakończył się pierwszy etap modernizacji dworca Wałbrzych Miasto polegający na remoncie toalet i dachu budynku. Drugi etap będzie miał znacznie szerszy wymiar. Kompleksowa modernizacja przyczyni się do poprawy estetyki, komfortu korzystania przez podróżnych z dworca, a także bezpieczeństwa wewnątrz obiektu i w jego otoczeniu.
Przeczytaj koniecznie: II linia metra: jest pozwolenie na budowę stacji Świętokrzyska
Modernizacja obejmnie otoczenie dworca. Na nowo zostanie ułożona nawierzchnia placu przed budynkiem, pojawi się zieleń, a także elementy małej architektury: nowe ławki, kosze czy lampy. Przy skarpie zaprojektowano parking dla administracji dworca i najemców. Dotychczasowy parking zostanie przeznaczony dla podróżnych. Odnowiona zostanie także elewacja. Renowacji poddane będą m.in. detale architektoniczne (np. portal wejściowy z kolumnami), a także dworcowy zegar. Nad wejściem głównym pojawi się nowy neon z nazwą dworca. Całość bryły podkreśli nowa iluminacja elewacji.
Modernizacji poddana zostanie także przestrzeń wewnątrz dworca. Na środku holu, który będzie pełnił jednocześnie funkcję poczekalni, stanie zabytkowy żuraw wodny, dookoła którego zostaną umieszczone ławki. W holu zostanie zamontowane nowe oświetlenie, posadzka, okładziny ścienne, nagłośnienie i system informacji wizualnej (tablice informacyjne, tablice odjazdów/przyjazdów, tablice rozkładów jazdy). Po jednej stronie holu będą się mieścić okienka kas biletowych, a po drugiej punkty handlowo-usługowe. Przewidziano także przestrzeń na restaurację, sklepy oraz pomieszczenia biurowe i toalety.
Wymianie zostanie poddana także instalacja, posadzki oraz stolarka okienna i drzwiowa.
Wartość inwestycji to nieco ponad 9 milionów złotych. Będzie ona finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.