PKP Intercity zamówiło 35 hybrydowych pociągów. Dojadą wszędzie, nawet bez prądu
Autor: Newag S.A.
Jak poinformowało PKP Intercity, flota tego przewoźnika zostanie uzupełniona 35 hybrydowymi pociągami. Za prawie 3,4 mld złotych nowy spalinowo-elektryczny tabor wyprodukuje Newag S.A. To pierwsze w historii spółki dwunapędowe zespoły trakcyjne. Pojazdy pozwolą zwiększyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych, z czego skorzystają m.in. mieszkańcy Zamojszczyzny, Podlasia, czy Podkarpacia.
Spis treści
- Za 2,5 roku pierwsze hybrydy wyjadą na tory
- Hybrydowe pociągi dojadą nawet tam, gdzie kolej nie została jeszcze zelektryfikowana
- To będą nowoczesne i komfortowe pociągi osobowe
Za 2,5 roku pierwsze hybrydy wyjadą na tory
Pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity w 2,5 roku od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika. Spółka Newag S.A., która zajmie się realizacją zamówienia przedstawiła ma to zrobić za 3 364 819 857,00 zł brutto. PKP Intercity na ten projekt przeznaczyło budżet wysokości 3 367 324 506,00 zł brutto.
Hybrydowe pociągi dojadą nawet tam, gdzie kolej nie została jeszcze zelektryfikowana
Pozyskanie nowych pojazdów pozwoli nie tylko na przywrócenie części połączeń, ale też rozbudowanie oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych. Nowe pociągi będą jeździć m.in. do Hajnówki, Zamościa, Hrubieszowa, Mielca, Zagórza, Krosna, Jasła, Nysy, Jeleniej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego oraz Chojnic. Połączenia dalekobieżne docelowo obsłużą także Ostrołękę oraz Łomżę.
Czytaj też: Obwodnica Poznania. Pociągi towarowe wlokły się tu 20 km/h. Pasażerskie przyspieszą o 100 km
Podpisana ze spółką Newag S.A umowa to kolejny krok w kierunku inwestycji taborowych, które mają przygotować spółkę PKP Intercity do okresu liberalizacji przewozów. Dotychczasowa współpraca przewoźnika i nowosądeckiego producenta była bardzo udana, co pozwala sądzić, że również projekt dwunapędowych zespołów trakcyjnych okaże się kolejnym sukcesem – powiedział, podczas podpisania umowy, Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
To będą nowoczesne i komfortowe pociągi osobowe
Jak mówił prezes zarządu PKP Intercity - Janusz Malinowski, nowa strategia rozwoju PKP Intercity koncentruje się m.in. na rozbudowie parku taborowego o jak największą liczbę pojazdów zespolonych. To rzeczywista szansa na powiększenie oferty dla pasażerów w całej Polsce. Nowoczesne pojazdy będą jeździły w relacjach krajowych w kategorii InterCity. Każdy skład będzie oferować 178 miejsc siedzących (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Ich konstrukcja i design są odpowiedzią na potrzeby różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, czy rowerzystów. Składy wyposażone będą m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele oraz gniazdka elektryczne przy siedzeniach. Bezpieczeństwo podróżowania zapewni Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS
Zbigniew Konieczek, prezes Newagu, podkreślał, że dzięki zaawansowanym technologiom zastosowanym w tych pojazdach, pasażerowie doświadczą znaczącego wzrostu komfortu podróży, a silnik spalinowy spełniający najnowsze normy emisji spalin umożliwi ich eksploatację na trasach niezelektryfikowanych.
Czytaj też:
- "Kobiety o twardych zębach", czyli maszyny TBM, które drążą tunele w Polsce
- Na zakopiance układają ostatnią warstwę asfaltu. Otwarcie zaplanowane
- Lotnisko Balice w Krakowie już z nową płytą postojową i nowym prezesem
- Obwodnica Łomży - kiedy koniec budowy S61? Już wiadomo, kiedy pojedziemy tą trasą