Ponad tysiąc pytań w przetargu, 13 chętnych do budowy drogi do elektrowni jądrowej
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie planem, to w II kwartale 2025 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza podpisać umowę z wykonawcą pierwszej części drogi do elektrowni jądrowej Lubiatowo-Kopalino. Zainteresowanie jest ogromne. Oferty złożyło 13 firm. Właśnie otwarto oferty.
Spis treści
- Tysiąc pytań w przetargu na drogę do elektrowni
- Oferty złożyło 13 wykonawców
- Kiedy droga do elektrowni jądrowej ma być gotowa?
- Budowa drogi do elektrowni atomowej Lubiatowo- Kopalino
Tysiąc pytań w przetargu na drogę do elektrowni
To był jeden z bardziej emocjonujących przetargów. W trakcie jego trwania wykonawcy zadali inwestorowi ponad tysiąc pytań. Mowa o przetargu na budowę drogi krajowej do pierwszej polskiej elektrowni jądrowej Lubiatowo- Kopalino. Właśnie otwarto oferty złożone przez zainteresowanych zaprojektowaniem i budową odcinka od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213.
W trakcie postępowania odpowiedzieliśmy na ponad tysiąc zapytań, które potencjalni wykonawcy mogli wykorzystać do przygotowania swoich ofert. Jeszcze pod koniec stycznia powinniśmy uzyskać decyzję środowiskową (DŚU) dla drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej między DW213 i węzłem Łęczyce na S6. Termin otwarcia ofert w przetargu na tą część trasy powiązany jest z terminem uzyskania decyzji środowiskowej – informuje GDDKiA.
Oferty złożyło 13 wykonawców
W przetargu wpłynęło 13 ofert. Najniższa oferta na odcinek Lubiatowo – DW213 o wartości 177 899 777,77 zł została złożona przez konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Najwyższą, na kwotę 251 229 746,61 zł, złożyła Fabe Polska. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 364 318 517,26 zł.
Oto wszystkie oferty jakie wpłynęły w przetargu an budowę drogi do elektrowni jądrowej:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider) i Aldesa Construcciones S.A - 240 375 983,98 zł brutto,
- Mostostal Warszawa S.A. - 238 531 386,50 zł brutto,
- Rubau Polska Sp. z o.o. - 229 750 187,31 zł brutto,
- Unibep S.A. - 235 407 054,90 zł brutto,
- PORR S.A. - 213 758 010,00 zł brutto,
- Duna Polska S.A. - 243 884 767,99 zł brutto,
- MIRBUD S.A. - 229 243 518,00 zł brutto,
- NDI S.A. - 223 199 618,07 zł brutto,
- Konsorcjum firm: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. (Lider). Polimex Mostostal S.A. (Partner), MOSTY ŁÓDŹ S.A. (Partner) - 177 899 777,77 zł brutto,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 190 880 304,84 zł brutto,
- BUDIMEX S.A. - 196 058 603,97 zł brutto,
- STRABAG Sp. z o.o. - 231 455 980,52 zł brutto,
- Fabe Polska Spółka z o.o. - 251 229 746,61 zł brutto.
Jak informuje GDDKiA, głównym kryterium oceny ofert jest cena - 60 proc. Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria związane z przedłużeniem okresu gwarancji jakości na:
- ekrany wraz z ich posadowieniem, instalacjami zasilającymi i konstrukcjami wsporczymi (10 proc.),
- obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.).
Czytaj też: Wiadomo, kto zaprojektuje i zbuduje drogę do polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu
Autor: Polskie Elektrownie Jądrowe
Kiedy droga do elektrowni jądrowej ma być gotowa?
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
Droga ma być gotowa w II kwartale 2028 roku. By tak się stało GDDKiA zamierza jak najszybciej wybrać wykonawcę i podpisać z nim umowę w II kwartale tego roku.
Budowa drogi do elektrowni atomowej Lubiatowo- Kopalino
Inwestycję podzielono na dwa zadania:
- od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km)
- oraz od DW213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 15 km).
Dodatkowo, w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.
Droga krajowa do elektrowni jądrowej została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim”.
Czytaj też:
- Będzie kolejny tunel w Małopolsce, pociągi pomkną też nad autostradą A4. Jest przetarg na linię Podłęże - Gdów
- Najdłuższy tunel w Polsce wydrążą pod Warszawą. Zacznie się w Warszawie Zachodniej
- Tylu inwestycji jednocześnie na Katowice Airport nie było nigdy. Trwa ogromny program inwestycyjny
- Nowoczesna spalarnia odpadów w Gdańsku wyprodukuje prąd i ciepło systemowe. Wkrótce otwarcie
- Terminal Instalacyjny w Świnoujściu wkrótce osiągnie gotowość operacyjną