Powstaje nowe przejście do mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. Utrudnienia na Wisłostradzie
Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Budowa przejścia dla pieszych przez Wisłostradę w Warszawie
Most pieszo-rowerowy w Warszawie, nazywany też kładką, jest otwarty od marca 2024 r. Teraz Zarząd Dróg Miejskich buduje prowadzące do mostu nowe przejście dla pieszych przez Wisłostradę. Inwestycja potrwa kilka miesięcy. W planach jest też przebudowa ul. Okrzei po praskiej stronie kładki, jednak na nią poczekamy jeszcze dłużej.
Spis treści
- Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę
- Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej
- Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki
Most pieszo-rowerowy w Warszawie z nowym przejściem przez Wisłostradę
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zlecił budowę nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę, na wysokości ul. Karowej (wraz z przejazdem rowerowym). Na początku maja podpisano umowę z firmą Wod-Kan Bruk, zaś prace w terenie rozpoczęły się 15 lipca 2024 r. Koszt inwestycji to niespełna 5 mln zł, zaś na jej realizację przeznaczono 100 dni. Nowe przejście powinno być gotowe do końca wakacji.
Nowe pasy ze światłami pozwolą łatwiej dostać się na nowy most pieszo-rowerowy przez Wisłę, którego otwarcie nastąpiło 28 marca 2024 r. Ułatwi to znacząco mieszkańcom i turystom przemieszczanie się pomiędzy Starym Miastem a nową kładką.
Inwestycja obejmie także wyznaczenie lewoskrętu z ul. Karowej w Wybrzeże Kościuszkowskie, montaż nowych latarni oraz wytyczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez wlot ul. Karowej.
- Dowiedz się więcej: Zbliża się otwarcie nowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
– Powstanie „w cieniu” świateł regulujących ruch na Wisłostradzie dla pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców, nie powodując większych utrudnień. Zadowoleni będą też kierowcy z Powiśla, którzy będą mogli skręcać z Karowej już nie tylko w kierunku Mokotowa, ale też Żoliborza – informuje ZDM.
W związku z budową Wisłostrada w pobliżu inwestycji jest zwężona o jeden pas w każdym kierunku. Na ul. Karowej zamknięto z kolei pas ruchu w stronę ul. Dobrej. Piesi i rowerzyści muszą pamiętać, że przez czas trwania inwestycji nie będzie przejścia ani przejazdu wzdłuż Wybrzeża Kościuszkowskiego na odcinku pomiędzy Karową a Bednarską.
Budowy nowej zebry nie zgrano z otwarciem kładki pieszo-rowerowej
Budowa nowego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę nie została przez miasto zgrana z otwarciem kładki. Choć kładkę otwarto 28 marca, podpisanie umowy z wykonawcą nowej zebry nastąpiło dopiero na początku maja. Od tego momentu trzeba poczekać na otwarcie przejścia blisko 3 miesiące.
Miasto nie podało, dlaczego te dwie powiązane inwestycje nie zostały ze sobą zsynchronizowane. Obecnie po lewej stronie Wisły można dostać się do kładki jedynie od strony bulwarów.
- Zobacz galerię: Kładka pieszo-rowerowa w Warszawie
Autor: Szymon starnawski/Murator
Metamorfoza ul. Okrzei nastąpi po otwarciu kładki
Po otwarciu kładki pieszo-rowerowej zauważalnie zwiększył się ruch pieszo-rowerowy na ul. Okrzei po praskiej stronie Wisły i dalej, w kierunku m.in. Portu Praskiego w Warszawie. Miasto planuje przebudowę tej ulicy, tak, żeby stała się ona bardziej reprezentacyjna i wygodniejsza. Jest już jednak w zasadzie pewne, że przebudowa ul. Okrzei nastąpi dopiero po otwarciu mostu pieszo-rowerowego. Most jest już bowiem niemal gotowy, a projekt metamorfozy ulicy dopiero powstaje. Miasto nie podaje też żadnych konkretnych terminów – mówi się jedynie o rozpoczęciu prac w 2024 r. Przy czym z pewnością będzie to dopiero druga połowa roku, gdyż dopiero wtedy gotowa będzie dokumentacja projektowa.
Listen to "Okna - Plastikowe czy drewniane? MUROWANE STARCIE" on Spreaker.