Powstanie nowy tunel w Warszawie. Zbudują go w 2,5 roku
Autor: PKP PLK
Powstanie blisko 200 metrowy tunel w Warszawie. Nowoczesna droga pobiegnie pod torami kolejowymi. Budowa potrwa 2,5 roku. Umowa z wykonawcą inwestycji za blisko 90 mln zł brutto podpisana.
Spis treści
- Tunel ułatwi życie mieszkańcom Wesołej, dzielnicy Warszawy
- Dwa pasy dla samochodów, chodnik i ścieżka rowerowa pod torami
- Powstanie tymczasowy przejazd i przejście na poziomie szyn w Wesołej
Tunel ułatwi życie mieszkańcom Wesołej, dzielnicy Warszawy
To będzie inwestycja która ułatwi życie mieszkańcom najmłodszej warszawskiej dzielnicy. Mowa o Wesołej. PKP PLK ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta podpisali właśnie umowę z wykonawcą na budowę tunelu pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku WP w dzielnicy Wesoła.
Tunel zastąpi dotychczasowy przejazd i zapewni bezpieczeństwo dla pociągów, kierowców, pieszych i rowerzystów.
Wykonawcą tunelu o długości około 180 metrów z dwoma pasami ruchu dla samochodów jest firma Warbud. Jej koszt to około 73 mln zł netto, czyli około 90 mln zł brutto. Budowa ma się skończyć po 28 miesiącach, w 2027 r.
Czytaj też: Tunelownice Kinga i Jadwiga wydrążą jeden z najdłuższych tuneli w Polsce
Autor: PKP PLK
Rozpoczęło się drążenie najdłuższego tunelu w Polsce, pod Pisarzową
Dwa pasy dla samochodów, chodnik i ścieżka rowerowa pod torami
Nowoczesny tunel będzie miał po dwa pasy ruchu dla samochodów. Po jednej stronie jezdni będzie chodnik z drogą rowerową oraz wyjścia prowadzące na perony przystanku kolejowego Warszawa Wesoła oraz pobliskiego przystanku autobusowego. Dostępność dla osób o ograniczonej mobilności zapewnią windy. Przebudowany zostanie pobliski układ drogowy, ul. Okuniewska i ul. Bartosza Głowackiego, który zostanie dostosowany do planowanego tunelu.
Jak mówi Daniel Boruchalski, zastępca dyrektora regionu centralnego w Centrum Realizacji Inwestycji PLK SA, budowa tunelu w Wesołej to kluczowy krok w poprawie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania dla mieszkańców Warszawy. Dzięki tej inwestycji poruszanie się po mieście stanie się bardziej płynne i bezpieczne dla wszystkich użytkowników dróg i kolei.
Powstanie tymczasowy przejazd i przejście na poziomie szyn w Wesołej
By podczas budowy tunelu ruch mógł się odbywać w miarę normalnie, wykonawca zbuduje na początku tymczasowy przejazd między przystankiem Wola Grzybowska a Warszawą Wesołą. W planach jest także budowa tymczasowego przejścia w poziomie szyn po wschodniej stronie przystanku Warszawa Wesoła oraz tymczasowego peronu przy torze w stronę Rembertowa.
Budowa tunelu w Wesołej, to, jak już wspomnieliśmy, wspólna inwestycja PKP PLK i miasta Warszawa. W marcu te dwa podmioty podpisały umowę realizacyjną ustalającą zasady współpracy i finansowania inwestycji. Kolejarze dla inwestycji w Wesołej opracowali wcześniej studium wykonalności oraz uzyskali decyzję środowiskową. Miasto Warszawa uzyskało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli ZRID.
Inwestycja w Wesołej realizowana jest w ramach prowadzonego przez PLK SA projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap IIb – część wiaduktowa”. PLK SA we współpracy z miastem planują i realizują, w ramach tego samego projektu, budowę trzech bezkolizyjnych skrzyżowań – poza tunelem drogowym w Wesołej, także wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej (już w budowie) oraz tunel drogowy na ul. Marsa w Warszawie Rembertów (na etapie przetargu, analizy ofert).
Czytaj też:
- Zbudują najdłuższy tunel w Polsce, i to pod rzeką. Takiej inwestycji jeszcze nie było
- Najdłuższy tunel w Polsce wydrążą pod Warszawą. Zacznie się w Warszawie Zachodniej
