S7 wylotówka z Warszawy z trzema pasami ruchu, przez dwa tunele i ogromny nasyp

2024-10-07 11:22

Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa to konsorcjum, które za ponad 54 mln złotych wykona dokumentację projektową północnej wylotówki S7 z Warszawy. Na tę trasę czekają nie tylko warszawiacy. To będzie ostatni główny wyjazd ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu.

Spis treści

  1. Zaprojektują północną wylotówkę z Warszawy
  2. Projekt S7 z Warszawy w kierunku Gdańska - koszt, wykonawca
  3. Jaka będzie nowa północna wylotówka S7 z Warszawy?
Północna obwodnica Krakowa

Zaprojektują północną wylotówkę z Warszawy

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęło się projektowanie ostatniej północnej wylotówki z Warszawy. Mowa o drodze ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.

Projekt S7 z Warszawy w kierunku Gdańska - koszt, wykonawca

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej wygrało konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Projekt będzie kosztował 54,2 mln zł. Zgodnie z założeniami przetargu, projektanci mają 41 miesięcy na przygotowanie kompletu dokumentacji projektowej oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi.

Czytaj też: Najdłuższa droga ekspresowa w Polsce to obecnie S7. Łączy Gdańsk, Kraków i Warszawę. Kiedy cała S7 będzie gotowa?

Jak szacuje GDDKiA, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w II kwartale 2026 r. Dopiero wówczas będzie można ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. 

Jaka będzie nowa północna wylotówka S7 z Warszawy?

S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości ponad 13 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. 

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ (NS). 

Polecamy też: Awanbeki poszły w ruch. Pomagają nasuwać estakadę na S7 Kraków - Widoma

Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. 

Wykonawca projektu dokona dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły. 

Listen to "Schody - żelbetowe czy drewniane. MUROWANE STARCIE" on Spreaker.

Byliśmy na budowie obejścia Węgierskiej Górki, czyli drogi ekspresowej S1, przejechaliśmy nowymi tunelami

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej