S7 wylotówka z Warszawy z trzema pasami ruchu, przez dwa tunele i ogromny nasyp
Autor: GDDKiA
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęło się projektowanie ostatniej północnej wylotówki z Warszawy. Mowa o drodze ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.
Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa to konsorcjum, które za ponad 54 mln złotych wykona dokumentację projektową północnej wylotówki S7 z Warszawy. Na tę trasę czekają nie tylko warszawiacy. To będzie ostatni główny wyjazd ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu.
Spis treści
- Zaprojektują północną wylotówkę z Warszawy
- Projekt S7 z Warszawy w kierunku Gdańska - koszt, wykonawca
- Jaka będzie nowa północna wylotówka S7 z Warszawy?
Zaprojektują północną wylotówkę z Warszawy
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęło się projektowanie ostatniej północnej wylotówki z Warszawy. Mowa o drodze ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.
Projekt S7 z Warszawy w kierunku Gdańska - koszt, wykonawca
Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej wygrało konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Projekt będzie kosztował 54,2 mln zł. Zgodnie z założeniami przetargu, projektanci mają 41 miesięcy na przygotowanie kompletu dokumentacji projektowej oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi.
Jak szacuje GDDKiA, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w II kwartale 2026 r. Dopiero wówczas będzie można ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych.
Jaka będzie nowa północna wylotówka S7 z Warszawy?
S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości ponad 13 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ (NS).
Polecamy też: Awanbeki poszły w ruch. Pomagają nasuwać estakadę na S7 Kraków - Widoma
Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
Wykonawca projektu dokona dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły.
Listen to "Schody - żelbetowe czy drewniane. MUROWANE STARCIE" on Spreaker.Autor: Szymon Starnawski
Czytaj też:
- Ruchome schody w Krakowie znowu stanęły! Czy to początek kolejnych awarii?
- Tunel średnicowy w Łodzi w budowie. Jedna maszyna stoi, druga pracuje
- Montują ogromny zbiornik retencyjny przy S86 w Katowicach. Ma zbierać wody opadowe
- Na terenie lotniska w Pyrzowicach budują ważny węzeł przeładunkowy z bazą paliw
- To będzie najdłuższy tunel w Polsce! Będzie miał pięć kilometrów długości