STRABAG buduje estakady Trasy Łazienkowskiej zgodnie z harmonogramem
Rok temu firma STRABAG przystąpiła w Warszawie do realizacji zadania polegającego na wyburzeniu 9 estakad Trasy Łazienkowskiej (ośmiu na węźle Trasy Łazienkowskiej z Wisłostradą i jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim) i wybudowaniu nowych. Roboty idą zgodnie z harmonogramem i już na przełomie sierpnia i września 2014 kilka z nich zostanie oddanych do użytku.
Na budowę estakad Trasy Łazienkowskiej STRABAG dostał 24 miesiące. Pięć łącznic (Wilanów – Praga, Centrum – Wilanów, Centrum – Żoliborz, Żoliborz – Praga i Praga – Centrum) jest już odbudowanych i trwają na nich prace wykończeniowe. Izolowane są płyty pomostów, montowane krawężniki, gzymsy i dylatacje, powierzchnie betonowe pokrywane są warstwą antykorozyjną. Te estakady będą gotowe na przełomie sierpnia i września.
- Poprzez poprawę geometrii łącznic - zwiększenie promieni łuków poziomych i poszerzenie estakad - oraz zastosowanie poduszek zderzeniowych tzw. euro tracc, inwestycja w znaczący sposób wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Dodatkowo zdecydowano się na zastosowanie cichej nawierzchni drogowej, która obniży poziom hałasu wytwarzanego przez pojazdy – opowiada Marcin Czuba, kierownik budowy STRABAG.
Pozostałe 4 estakady zostały rozebrane w kwietniu 2014. Na tych placach budów zostały już wykonane badania nośności nowoprojektowanych pali. Estakada Praga – Wilanów ma już zabetonowane wszystkie podpory, rozpoczęto szalunek płyty pomostu. W całości zabetonowano również ławy fundamentowe i rozpoczęto betonowanie słupów estakady prowadzącej z Pragi w kierunku Żoliborza, a także rozpoczęto zbrojenie podpór łącznicy relacji Wilanów – Centrum oraz Żoliborz – Centrum.
Wartość tej inwestycji to 30 600 000 zł. To ogółem ponad 2,3 km łącznic, z czego ponad 1 km to estakady. STRABAG wykona ponadto wymianę nawierzchni bitumicznej w ciągu Wisłostrady na odcinku około 50 m oraz krawężników na odcinku 850 m. Przy okazji powstaną również ścieżki rowerowe o łącznej długości 0,66 km w ramach budowy Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego. Wszystkie estakady mają być gotowe w I połowie roku 2015.
Autor: STRABAG Sp. z o.o.
Budowa estakad Trasy Łazienkowskiej