Takich „góralskich” wiat peronowych nie zobaczycie w żadnym innym mieście! To stacja PKP Zakopane
Autor: PKP PLK
Tych „góralskich” wiat peronowych nie pomylicie z żadnym innym miastem. Koło odrestaurowanego budynku dworca PKP w Zakopanem właśnie oddano pasażerom kolejny zmodernizowany peron. Nie jest ostatni. W kolejne czeka następny. Nowe perony w Zakopanem to część większej inwestycji, modernizacji kolejowej zakopianki na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
Spis treści
- Nowe perony na stacji Zakopane
- Są nowe przystanki na kolejowej zakopiance
- Modernizacja kolejowej zakopianki za ponad 1,4 mld zł
Nowe perony na stacji Zakopane
Kolejowa zakopianka przechodzi modernizację. Podobnie jak perony przy dworcu w Zakopanem.
Na stacji Zakopane podróżni mogą już korzystać z nowego peronu 3. W kolejce do oddania czeka następny – peron 4. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczne wiaty peronowe w tym miejscu. Nie pomylicie ich z wiatami w żadnym innym mieście. Drewniane wykończenie i wzory stylizowane na góralskie – robią wrażenie i dodają regionalnego kolorytu nowoczesnym peronom.
Jeszcze w tym miesiącu, zamiast dotychczasowych trzech, będą do dyspozycji pasażerów, cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów na stacji zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe, dłuższe platformy na stacji Zakopane umożliwiają również przewoźnikom swobodne planowanie postojów, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.
Są nowe przystanki na kolejowej zakopiance
Jak informują PKP PLK, oprócz zmodernizowanych obiektów na trasie Kraków – Zakopane, są także nowe, dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców.
Między Skawiną a Suchą Beskidzką to: Radziszów Centrum, Rzozów Centrum, Wola Radziszowska Lipki, Dąbrówka. Na trasie Chabówka – Zakopane lepszy dostęp do kolei zapewniają dodatkowe przystanki: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion.
Modernizacja kolejowej zakopianki za ponad 1,4 mld zł
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto.
Wielką metamorfozę przeszła końcowa stacja Zakopane, poddana całkowitej przebudowie.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autor: Rail Baltica/Zaha Halid Architects/Esplan
Czytaj też:
- Karpatka czeka na start. Ten tunel to wyzwanie - flisz karpacki i metan w jednym
- Najdłuższy polski tunel wydrążony w skale na S3 na Dolnym Śląsku gotowy. Pojedziemy nim w lipcu
- Stacja w Olsztynie z nowymi peronami. Kończą też nowy dworzec
- „Mechaniczny kret” na półmetku budowy kolejnego tunelu pod Łodzią
Zobacz zdjęcia: niezwykły hotel w Zakopanem
Autor: N.O.V.I/ Sebastian Pitoń
Hotel Bajkowy w Zakopanem. Wizualizacja