Ukończono pierwszy etap prac przy budowie nowego terminalu w Gdańsku
W Porcie Lotniczym Gdańsk-Rębiechowo zakończono pierwszy etap prac przy budowie nowego terminalu pasażerskiego, podczas którego wybudowano płyty, stopy i ławy fundamentowe. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Budimex SA i Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o. z Gdańska. Kontrakt wart 153,5 mln zł netto został podpisany 24 lutego 2010 r.
Pierwszy etap budowy terminalu pasażerskiego w Gdańsku - płyty, stopy, ławy fundamentowe - zakończony został trzy dni przed planowanym terminem. Kolejnym, istotnym kamieniem milowym inwestycji z uwagi na możliwość rozpoczęcia w terminie montażu konstrukcji stalowej, jest wykonanie stropu poziomu "0". Ten etap zakończył się dwa tygodnie przed planowanym terminem, czyli 15 września.
- Najtrudniejszym etapem realizacji terminalu będzie konstrukcja stalowa, której budowa planowo powinna rozpocząć się 8 listopada tego roku. Działając prewencyjnie, audytujemy jako Inwestor firmę będącą wykonawcą i montażystą konstrukcji stalowej (Mostostal Białystok i Mostostal Płock oraz Stocznię Gdańską). Współpraca z wykonawcą - konsorcjum Budimex SA i Doraco Sp. z o.o. przebiega prawidłowo" - poinformowała, podczas zorganizowanej w gdańskim porcie lotniczym konferencji, wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk Sp. z o.o., Marzenna Krefft.
Nowy terminal będzie posiadał trzy kondygnacje nadziemne oraz jedną podziemną, z dotychczasowym będzie połączony łącznikiem na poziomie I piętra. Znajdą się tu dwie strefy funkcjonalne - tzn. związane z płytą lotniska (airside) – sortownia bagażu i poczekalnie oraz strefy związane ze stroną miejską (landside) – hale odpraw biletowo-bagażowych (odlotów), biura linii lotniczych, gastronomia i usługi. Dzięki rozbudowie, obejmującej także dodatkowe drogi kołowania, stanowiska do odladzania, nową bazę techniczną oraz rozbudowę płyt postojowych lotnisko będzie mogło obsłużyć do 5 mln pasażerów rocznie - to dwukrotnie więcej niż do tej pory. Wprowadzone rozwiązania przyczynią się także do podniesienia bezpieczeństwa i lepszej obsługi przewoźników. Prace zakończą się na przełomie I i II kwartalu 2012 roku.