W Kamieniu powstanie nowy most na Wiśle
Rozpoczyna się budowa nowego mostu na Wiśle, który połączy Mazowsze z Lubelszczyzną. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm, na czele którego stoi Energopol Szczecin, a partnerami są spółki Gotowski BKiP i Mostmar. Nowy most na Wiśle będzie miał kilometr długości, blisko 20 m szerokości i 10 przęseł. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Nowy most na Wiśle powstanie pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która łączy drogi krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Obecnie kierowcy jeżdżacy tą drogą korzystają z przeprawy promowej. Istniejące najbliższe mosty w Puławach i Annopolu dzieli 75 kilometrów. Przetarg na budowę nowego mostu w Kamieniu został ogłoszony w marcu. Wygrało konsorcjum firm: Energopol Szczecin SA, Gotowski i Mostmar SA.
Autor: Firma Gotowski
Most na Wiśle, łączący Mazowsze z Lubelszczyzną będzie miał 1000 m długości
Most w Kamieniu. Nowy most na Wiśle połączy Lubelszczyznę z Mazowszem
Nowy most łączący Mazowsze z Lubelszczyzną będzie miał 1026 metrów długości i blisko 20 metrów szerokości, konstrukcja będzie się składała z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła będą liczyły 80 metrów, a osiem przęseł w środku konstrukcji będzie miała długość 108 metrów. Na moście zmieszczą się 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 4 metrów i 1,5-metrowy chodnik.
- Most będzie konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Elementy stalowe powstaną w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy. Dużym wyzwaniem będzie więc nie tylko montaż kolejnych przęseł, ale także transport niezbędnych części i materiałów na plac budowy – mówi dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak.
Wraz z mostem powstaną również drogi dojazdowe do wałów przeciwpowodziowych, zatoka autobusowa, punkt do ważenia i kontroli pojazdów, stacje meteorologiczne wraz z tablicami zmiennej treści, przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne. Prace rozpoczną się od robót palowych. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.