W Stoczni Wojennej powstaje gigantyczna hala kadłubowa do budowy polskich fregat
Autor: PGZ Stocznia Wojenna
Budowa ma się zakończyć w lipcu 2024 r.
Na terenie PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni powstaje największa w Polsce hala kadłubowa, w której będą budowane fregaty dla Marynarki Wojennej RP. To najwyższa w polskich stoczniach hala kadłubowa i jedna z najwyższych w Europie. Niedawno zamontowano w niej bramę wielkości trzech boisk do koszykówki. Budują też halę produkcyjną i biura.
Spis treści
- W Stoczni Wojennej w Gdyni powstaje ogromna hala kadłubowa
- Brama do hali w Stoczni Wojennej wielkości trzech boisk
- Inwestycja w Stoczni wojennej w Gdyni
- Kiedy będzie gotowa hala kadłubowa w Stoczni Wojennej w Gdyni?
W Stoczni Wojennej w Gdyni powstaje ogromna hala kadłubowa
To jedna z największych ostatnich inwestycji w PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni. Trwa tu budowa olbrzymiej hali kadłubowej. To miejsce gdzie mają być budowane polskie fregaty dla Marynarki Wojennej RP. To część programu Miecznik, dotyczącego budowy trzech wielozadaniowych fregat.
Hala jest prawdziwym gigantem. To nie tylko największa tego typu hala w Polsce, ale także jedna z największych w Europie. Wysokość hali, w której powstaną kadłuby fregat Miecznik to 43 metry, a wraz z zamontowanymi na dachu urządzeniami do wentylacji to nawet 46 metrów. Do prac instalacyjnych i tych związanych z obudową, wykorzystywane są podnośniki o wysięgu do 58 metrów.
Brama do hali w Stoczni Wojennej wielkości trzech boisk
W lutym zamontowano w niej główną bramę, która ma wielkość trzech boisk do koszykówki. Brama o wymiarach 43 m wysokości i 34 m szerokości waży wraz maszynownią aż 34 tony. Do zamontowania została jeszcze jedna, podobnej wielkości brama po przeciwległej stronie hali.
W kwietniu rozpoczynają się prace przy wylewaniu posadzki.
Jak informuje PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni, poza halą kadłubową w stoczni budowana jest nowoczesna hala produkcyjna. W tej hali zaczną pracę wszystkie wydziały wyposażeniowe PGZ Stoczni Wojennej.
Inwestycja w Stoczni wojennej w Gdyni
Przebudowywana jest też infrastruktura techniczna, nabrzeże oraz drogi wewnętrzne Stoczni. Powstają podbudowy oraz nawierzchnie chodników i dróg manewrowych.
Wykonawca tej inwestycji jest konsorcjum konsorcjum spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET. Wykonawca odpowiada także za rozbudowę i przebudowę nabrzeża, placów składowych i dróg wewnętrznych wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na terenie PGZ Stoczni Wojennej.
Dzięki budowie terminala T3 Baltic Hub w Gdańsku, powierzchnia Polski "urosła" o 40 hektarów
Autor: Baltic Hub
Łączne zaawansowanie robót budowlanych przy realizacji terminala kontenerowego T3 wynosi już ponad 45 procent.
Kiedy będzie gotowa hala kadłubowa w Stoczni Wojennej w Gdyni?
Największe w ponad 100-letniej historii PGZ Stoczni Wojennej inwestycje warte są ponad 300 mln złotych. Zakończenie prac związanych z budową hal przewidziane jest na czerwiec 2024 roku. Jak nam powiedziała Magdalena Skorupka, przedstawicielka wykonawcy, czyli firmy NDI, kluczowe jest jednak uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, a to ma nastąpić w drugiej połowie lipca 2024 r.
Czytaj też:
- Nabrzeża Rudowe i Bytomskie w Porcie Gdańsk przejdą kompleksową przebudowę
- Budowa S7 Widoma - Kraków. Wiemy, kiedy ją oddadzą, ale bez węzła Mistrzejowice
- Dwie gigantyczne inwestycje kolejowe w Śląskiem za 5 mld zł. Umowy podpisane
- Budowa S3 Dargobądz - Troszyn o krok od morza. Zobaczcie te zdjęcia!
- Tunel pod stacją Warszawa Zachodnia przebity - 8 metrów pod ziemią, pod pociągami