W Stoczni Wojennej w Gdyni zaczyna się kolejna wielka inwestycja. Powstanie hala magazynowa

2024-11-12 12:02

Kolejna spora inwestycja na terenie Stoczni Wojennej w Gdyni. Powstanie tu nowoczesny magazyn wraz z infrastrukturą drogową, który umożliwi składowanie komponentów niezbędnych do budowy wielozadaniowych fregat. Jednostki będą tu budowane w ramach programu Miecznik.

Spis treści

  1. Budowa hali magazynowej dla Stoczni Wojennej w Gdyni
  2. Magazyn w Stoczni Wojennej o szczególnych parametrach
  3. NDI zbuduje halę magazynową w Stoczni Wojennej w Gdyni
  4. Inwestycja w ramach Programu "Miecznik"
  5. Tak wygląda, najwyższa w Polsce, hala kadłubowa w Stoczni Wojennej w Gdyni

Budowa hali magazynowej dla Stoczni Wojennej w Gdyni

Jak informują przedstawiciele Stoczni Wojennej w Gdyni, na jej terenie rozpocznie się wkrótce kolejna duża inwestycja. 7 listopada 2024 PGZ Stocznia Wojenna podpisała z firmą budowlaną NDI S.A. umowę na realizację kluczowej inwestycji w ramach Programu Miecznik. Chodzi o budowę nowoczesnego magazynu wraz z infrastrukturą drogową, który umożliwi składowanie komponentów niezbędnych do budowy wielozadaniowych fregat, jakie będą budowane w gdyńskiej stoczni.

Magazyn w Stoczni Wojennej o szczególnych parametrach

Magazyn został zaprojektowany z myślą o przechowywaniu elementów specjalnego przeznaczenia. Został podzielony na część wysokiego składowania oraz magazyn koncesjonowany, dedykowany materiałom o szczególnym charakterze i wymogach. Ze względu na specyfikę przechowywanych komponentów, magazyn wyposażono w zaawansowany system tryskaczy, zapewniający najwyższy standard ochrony przeciwpożarowej (PPOŻ) – obecnie najbardziej efektywną metodę zabezpieczenia.

Nowoczesna hala będzie miała powierzchnię ponad 3,3 tys. metrów kwadratowych. Powstanie też wiata na gazy techniczne oraz place składowe i drogi wewnętrzne. Prace będą prowadzone na obszarze o powierzchni 31 tys. metrów kwadratowych.

NDI zbuduje halę magazynową w Stoczni Wojennej w Gdyni

Wykonawcą nowej hali została firma NDI. Firma doskonale zna stoczniowe uwarunkowania, bo właśnie zakończyła tam budowę ogromnej hali kadłubowej w Stoczni Wojennej w Gdyni. To najwyższa w polskich stoczniach hala kadłubowa i jedna z najwyższych w Europie. Będą w niej budowane fregaty dla Marynarki Wojennej RP. 

Gigantyczne bramy hali mają 43 metry wysokości i 34 metry szerokości. Zamontowane wewnątrz hali suwnice są w stanie udźwignąć nawet 100 ton. Powierzchnia zabudowy hali kadłubowej to blisko 6 tys. metrów kwadratowych. Posadzka betonowa w hali ma wytrzymałość 20 ton na metr kwadratowy.

To już kolejny projekt realizowany wspólnie z NDI, partnerem, z którym od kilku lat dynamicznie rozwijamy infrastrukturę naszego zaplecza stoczniowego. NDI zrealizowała dla nas wcześniej halę kadłubową oraz nowy biurowiec, do którego wkrótce przeniesiemy nasz zespół. Ta współpraca pokazuje, jak konsekwentnie budujemy potencjał naszej stoczni i jak ważne są dla nas trwałe i efektywne partnerstwa – informuje PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni.

Inwestycja w ramach Programu "Miecznik"

Budowa hali kadłubowej, podobnie jak budowa magazynu są częścią programu Miecznik, dotyczącego budowy trzech wielozadaniowych fregat. Jednostki tej klasy znacząco zwiększą zdolności bojowe marynarki wojennej RP i pozwolą na realizację szerokiego spektrum zadań na morzu. Fregaty Miecznik bazują na projekcie okrętu Arrowhead-140 firmy Babcock International. Konstrukcja ta została dostosowana do wymagań Marynarki Wojennej RP i wyposażona w szereg najnowocześniejszych systemów uzbrojenia.

Tak wygląda, najwyższa w Polsce, hala kadłubowa w Stoczni Wojennej w Gdyni

Budowa S1 obejścia Węgierskiej Górki.
Schody - żelbetowe czy drewniane. MUROWANE STARCIE
Piotr Laskowski oraz Radosław Murat zapraszają na "Murowane Starcie". W tym odcinku, prowadzący zetrą się o wybór materiału schodów. Co i w jakich sytuacjach wybrać, schody żelbetowe czy drewniane? Zapraszamy do odsłuchu
Murowane starcie
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej