Warszawa. Trasa Toruńska otwarta
Po dwóch latach budowy można wreszcie przejechać 7-kilometrową Trasą Toruńską, która została dostosowana do parametrów drogi ekspresowej od węzła "Modlińska" do węzła "Piłsudskiego" w Markach. Inwestycję zrealizowała firma J&P – AVAX SA, a kontrakt wart jest 869 mln zł.
Autor: GDDKiA
Trasa Toruńska
Na razie co prawda gotowe są tylko jezdnie główne Trasy Toruńskiej, ale to duże usprawnienie stołecznej komunikacji.
Prowadzone będą jeszcze roboty wykończeniowe na drogach równoległych i obiektach biegnących nad trasą, ale to nie będzie powodować utrudnień w ruchu.
Obejrzyj nowy terminal lotniczy w Łodzi >>
Nowa Trasa Toruńska ma dwie jezdnie i na każdej po 3 pasy ruchu po 3,5 m każdy, nośność nawierzchni ma 115 kN/oś. Pasy awaryjne są szerokie na 2,5 m, a pas dzielący jezdnie ma od 2,5-5,0 m. Wybudowano też tzw. jezdnie zbierająco - rozporowadzające, które są włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
To dopiero I etap przebudowy Trasy Toruńskiej. Całe przedsięwzięcie to w sumie przebudowa 5 węzłów drogowych: Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego i Piłsudskiego, wyburzenie 11 wiaduktów i budowa 21 nowych, budowa dróg równoległych, ciągów pieszo-rowerowych i 6,5 km ekranów akustycznych.
Są już pieniądze na przebudowę fragmentu trasy od Powązkowskiej do Modlińskiej z mostem Grota-Roweckiego, który również będzie dostosowany do standardów drogi ekspresowej.