Węzeł Mistrzejowice po nowemu. Jest pozwolenie na budowę! Na to czekaliśmy
Autor: GDDKiA
Dziś, 8 lipca, wojewoda małopolski wydał decyzję ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla węzła Mistrzejowice na budowanej drodze ekspresowej S7. To na tym węźle połączą się dwie ważne trasy S7 i S52 (północna obwodnica Krakowa). Decyzja oznacza, że będzie można go wybudować z nowymi wytycznymi, dzięki którym nie zakorkuje się zaraz po otwarciu.
Spis treści
- Jak będzie wyglądał węzeł Mistrzejowice po nowemu?
- Dlaczego przeprojektowano węzeł Mistrzejowice?
- Wydano ZRID uzupełniający dla Mistrzejowic
Jak będzie wyglądał węzeł Mistrzejowice po nowemu?
Dzięki wprowadzonym zmianom przeprojektowana została geometria węzła Mistrzejowice I. Zmodyfikowano przebieg wybranych łącznic, usprawniając potoki ruchu. Przyczyni się to do poprawy przepustowości drogi i większego komfortu jej użytkowników. Zaktualizowano także analizę akustyczną, a w ślad za tym przeprojektowano część ekranów akustycznych tak, by poprawić warunki akustyczne dla okolicznych mieszkańców.
Przypomnijmy, że węzeł Mistrzejowice jest częścią będącego obecnie w budowie odcinka S7 Kraków - Widoma. Jednak jego budowa została wstrzymana, choć budowa całej reszty S7 w tym miejscu jest już na ukończeniu. Okazało się bowiem, ze węzeł Mistrzejowice został źle zaprojektowany i konieczne jest jego przeprojektowanie.
Dlaczego przeprojektowano węzeł Mistrzejowice?
Dlaczego trzeba było przeprojektować węzeł Mistrzejowice? Okazało się, że jego przepustowość zgodnie z pierwotnym projektem była wystarczająca jedynie na obecny czas, jednak za 10-15 lat ruch zbierany tu m.in. z Północnej Obwodnicy Krakowa i innych nie byłby tu płynny. Trasa mogłaby się korkować na zjazdach i łącznicach. Stąd konieczność zaprojektowania węzła od nowa. Nowy projekt otrzymał właśnie pozwolenie na budowę.
Czytaj też: Kiedy otworzą S7 Kraków - Widoma? Wiadomo, że budowa się przedłuży
Jak informują służby wojewody, pierwotny projekt dla węzła Mistrzejowice wzbudził dyskusję społeczną. Inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków, zwrócił się wówczas do ekspertów z Politechniki Krakowskiej. W efekcie powstał zmodyfikowany projekt. Wymagał on przeprowadzenia niezbędnych procedur administracyjnych, których zwieńczeniem są wydawane właśnie decyzje. Mając na uwadze znaczenie węzła dla całej inwestycji, wojewoda Krzysztof Jan Klęczar nadał decyzjom rygor natychmiastowej wykonalności, który daje inwestorowi możliwość natychmiastowego przystąpienia do prac.
Ogłoszono to w poniedziałek, 8 lipca. W postępowaniu administracyjnym dotyczącym przeprojektowania węzła Mistrzejowice uczestniczyło 10 stron postępowania. Inwestycja objęła około 125 działek.
Wszyscy mamy świadomość, jak ważną rolę dla Północnej Obwodnicy Krakowa odgrywa właśnie ten odcinek. Służby Wojewody działają sprawnie i niezwłocznie po otrzymaniu postanowienia z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wydajemy decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowej w nowej odsłonie – mówił dziś wojewoda małopolski, Krzysztof Jan Klęczar.
Wydano ZRID uzupełniający dla Mistrzejowic
Warto zaznaczyć, że dla inwestycji na węźle S7 w Mistrzejowicach została wydana jeszcze druga decyzja – ZRID „uzupełniający” pod nazwą: "Kontynuacja projektowania i budowania drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa, odcinek węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła „Nowa Huta”) w ramach zadania: Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”). Drugi ZRID jest uzupełnieniem pierwszej decyzji. Bez niego cała inwestycja byłaby niemożliwa do zrealizowania. Dzięki wydanej decyzji zostaną zrealizowane takie prace jak budowa oświetlenia drogowego, zasilania urządzeń związanych z drogą czy obiektu inżynierskiego K01.
Autor: GDDKiA
Czytaj też:
- Nie ma szans, by S1 powstała w założonym terminie. Dwa odcinki nie mają nawet ZRID-ów
- Na drodze ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice układają już nawierzchnię
- Trasa S7, czyli najdłuższa ekspresówka w Polsce. Aktualności z budowy S7
- Ekspresowa S11 połączy Pomorze Zachodnie ze Śląskiem. Ale to potrwa do 2030 roku