Wiadukt bez dojazdów w Ursusie w końcu „ożyje”. Jest przetarg na budowę drugiej drogi dojazdowej

2024-11-12 11:22

Słynny warszawski „wiadukt bez dojazdów” ma szansę w końcu zniknąć z mapy Googla pod tą nazwą, bo dzielnica Ursus właśnie ogłosiła przetarg na budowę drugiej drogi dojazdowej do wiaduktu od strony Piastowa. Budowa drogi dojazdowej do wiaduktu od strony dzielnicy Ursus jest już na ukończeniu, prace mają zakończyć się jeszcze w listopadzie.

Spis treści

  1. Wiadukt bez dojazdów w Warszawie jest nawet w mapach Googla
  2. Wiadukt widmo w Ursusie będzie miał drogi dojazdowe
  3. Droga do wiaduktu bez dojazdów, ale nie tylko
  4. Tak w listopadzie 2024 wygląda wiadukt "bez dojazdów" w Ursusie - zobacz zdjęcia
  5. Budowa drogi do wiaduktu bez dojazdów od strony Piastowa
  6. Budowa drugiego dojazdu do wiaduktu - zakres prac od Piastowa
  7. Kiedy będzie gotowy dojazd do wiaduktu od strony Piastowa?

Wiadukt bez dojazdów w Warszawie jest nawet w mapach Googla

Po wybudowanym przed 11 laty wiadukcie przy Południowej Obwodnicy Warszawy nie jeżdżą żadne auta. Niektórzy mówią, że to wiadukt widmo. Mieszkańcy dzielnicy na 10 rocznicę jego wybudowania kupili nawet tort i zorganizowali urodziny „wiaduktu bez dojazdu”.

Po głównym wiadukcie, po którym biegnie trasa ekspresowa S2, stanowiąca Południową Obwodnicę Warszawy, samochody jeżdżą od lat. Trasę wraz z wiaduktem wybudowała w 2013 roku GDDKiA.

Dodatkowy mniejszy wiadukt nad linią kolejową Warszawa Katowice wybudowano po to, by przejął komunikację drogową na poziomie lokalnym. Obiekt miał łączyć dzielnicę Ursus z Piastowem (ulicę Orląt Lwowskich z Piastowską). Na razie nie łączy, bo nie można na niego wjechać. Bariery i ekrany na wiadukcie przez lata pokrywały graffiti. Obiekt nie był użytkowany, bo brakuje dróg dojazdowych z obu stron. Na mapach Googla wystarczy wpisać nazwę „wiadukt bez dojazdów”, by go znaleźć. Tak właśnie został oznaczony ten obiekt.

Budowa S1 obejścia Węgierskiej Górki.

Wiadukt widmo w Ursusie będzie miał drogi dojazdowe

Inwestycja, na którą 8 listopada ogłoszono przetarg, jest kontynuacją I etapu budowy dojazdu do wiaduktu od strony Ursusa, który zgodnie z umową zakończy się jeszcze w listopadzie 2024 roku. Obecnie kończy się budowa drogi dojazdowej do wiaduktu od ul. Orląt Lwowskich w Warszawie.

Na budowę drogi od strony Ursusa, dzielnica miała na sfinansowanie inwestycji 5,6 mln złotych. Spośród 8 ofert najkorzystniejszą, na kwotę 4 918 768,44 zł złożyła firma Strabag Sp. z o.o. Prace związane z budową drogi dojazdowej od strony ul. Orląt Lwowskich mają się zakończyć jeszcze w listopadzie 2024 roku.

Droga do wiaduktu bez dojazdów, ale nie tylko

Inwestycja, którą kończy budować dla Ursusa firma Strabag, obejmuje budowę drogi dojazdowej do wiaduktu o formalnej nazwie WD-64, ale nie tylko. Firma ma wykonać też w odpowiednimi zakresie nawierzchnie chodników i ścieżki rowerowej biegnącej tędy odwodnienie, oświetlenie LED, mur oporowy a także zagospodarować zieleń.

Tak w listopadzie 2024 wygląda wiadukt "bez dojazdów" w Ursusie - zobacz zdjęcia

Budowa drogi do wiaduktu bez dojazdów od strony Piastowa

Wiadukt ma służyć jako trzeci przejazd z północnej na południową część dzielnicy przeciętej torami, ale administracyjnie część inwestycji musi zostać zrealizowana na terenie Piastowa. Dlatego na wniosek zarządu dzielnicy Ursus, Rada miasta stołecznego Warszawy uchwaliła zwiększenie środków na realizację inwestycji na terenie Piastowa do wysokości 11 072 623 zł. Tym samym ostatnia bariera formalno-finansowa została pokonana, co pozwoliło przed kilkoma dniami na ogłoszenie przetargu i realizację inwestycji.

Budowa drogi dojazdowej od strony Ursusa jest już na finiszu. Ogłosiliśmy przetarg na budowę drogi dojazdowej do wiaduktu od strony Piastowa, co oznacza, że w drugiej połowie przyszłego roku wiadukt będzie przejezdny – poinformował Bogdan Olesiński, burmistrz dzielnicy Ursus.

Budowa drugiego dojazdu do wiaduktu - zakres prac od Piastowa

Jak informują władze dzielnicy Ursus, prace obejmą budowę układu komunikacyjnego po wschodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Katowice, na terenie Piastowa z dowiązaniem drogi do istniejącego wiaduktu.

W ramach robót zaplanowano:

  • budowę drogi łączącej wiadukt nad linią kolejową z ul. Wincentego Witosa,
  • przebudowę ul. Wincentego Witosa,
  • rozbudowę drogi wzdłuż linii kolejowej ul. Szarych Szeregów wraz z łącznikiem do ul. Wincentego Witosa oraz dojazdem do posesji przy ul. Poprzecznej,
  • budowę drogi dla pieszych i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Poprzecznej w kierunku wschodnim za ul. Wincentego Witosa.

Kiedy będzie gotowy dojazd do wiaduktu od strony Piastowa?

Planowany czas realizacji tej ważnej inwestycji to 7 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Całość kosztów inwestycji pokrywa miasto stołeczne Warszawa. Inwestycja zapewni trzeci przejazd przez linię kolejową, co znacznie poprawi komunikację na terenie dzielnicy.

Koszt inwestycji to 15, 3 mln zł. brutto, w tym prace etapu I  - 5 mln zł brutto oraz szacunkowy koszt etapu II  - 10,3 mln zł brutto.

Listen on Spreaker.
Kocioł - na węgiel czy biomasę. MUROWANE STARCIE
Piotr Laskowski oraz Radosław Murat zapraszają na "Murowane Starcie". W tym odcinku, prowadzący zetrą się o wybór kotła. Co i w jakich sytuacjach wybrać, kocioł na biomasę czy węgiel? Zapraszamy do odsłuchu
Murowane starcie

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej